י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרשעה ראשונה לתוקף חייל חרדי: "קריאת תיגר על סמכות המדינה"

לאחר אינסוף הכרזות מצד בכירי המדינה על הגברת האכיפה נגד תוקפי חיילים, הבוקר נרשם הישג ראשון - צעיר חרדי מירושלים הורשע בגין קריאות 'חרדק' לעבר חייל שנכנס במדים לבית כנסת 'בית ישראל', כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'

חרדקים החוצה, צילום: פלאש90
חרדקים החוצה, צילום: פלאש90

כשנה לאחר המקרה - בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (א') את אהרן קורלנדסקי, לאחר שצעק לעבר חייל צה"ל חרדי שהתפלל בבית הכנסת (שטיבלאך) 'בית ישראל' "חרדק, תסתלק מפה מהר, תוריד את הכיפה, מה אתה מתפלל פה", תוך שהוא מסית את המתפללים נגד החייל.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בית המשפט קבע כי יש לראות את מעשיו של קורלנדסקי כמכוונים כלפי החייל לא באופן אישי, אלא בנוגע למילוי תפקידו כחייל צה"ל. על פי פסק בית המשפט - העלבת המתלונן והפגיעה בו מהווה, למעשה, פגיעה בשירות הציבורי ובצה"ל, ו"קריאת תיגר על עצם סמכותה החוקית של המדינה ושל השירות הציבורי".

בתשובתו לכתב האישום הכחיש הנאשם שקרא לעבר החייל חרד"ק. אולם בעדותו בבית המשפט הודה בעובדה זו ואישר כי יחד עם אנשים אחרים קרא לעבר המתלונן "חרד"ק תצא". ל'בחדרי חרדים' נודע כי לדבריו של קורלנדסקי עשה כך על רקע הפרובוקציה שבעצם כניסתו של הנאשם לבית הכנסת, כך שעובדה זו - שהוכחשה על ידי הנאשם בתחילת המשפט, אינה שנויה עוד במחלוקת.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי יחד עם זאת, בית המשפט ציין שהמסכת העובדתית הקיימת, הכוללת סתירות משמעותיות בנושאים מהותיים בין גרסאותיהם של העדים השונים, כמו גם הסתירות בין הגרסאות שמסר המתלונן עצמו, אינן מאפשרות לקבוע כי החייל אכן הותקף באירוע על ידי קורלנדסקי, ולכן זיכה אותו מאשמת התקיפה.

כאמור, מדובר בהחלטה תקדימית ובפעם הראשונה מאז קום המדינה בה מורשע אדם בהטרדת חייל חרדי. ברקע הדברים עומדת הצעת חוק שקידם לפני כשלוש שנים יו"ר 'המטה החרדי' וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר. הצעת החוק כללה קנס כספי כבד ומאסר בפועל בכל מקרה של תקיפת חייל בקשר למילוי תפקידו.

בתגובה קבע היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים כי אין צורך בחקיקת החוק, וכי מכאן ואילך יוטל על מי שיעליב חייל חרדי בקשר למילוי תפקידו קנס של עד 258 אלף שקלים, כפי שקבוע בחוק לגבי "העלבת עובד ציבור". על פי המידע שבידי 'בחדרי חרדים', בפסק שניתן היום השתמש בית המשפט בפרשנות החדשה, והרשיע לראשונה את קורלנדסקי לפי סעיף "העלבת עובד ציבור".


הפגנה בסמוך לאולמי 'בית ישראל', נגד אליעזר גולדיס שעובד באולם
תוקף חייל חרדי חרדקים תקיפת חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד