י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ברכבת מצהירים: "השבתת הקווים תוארך כדי לא לחלל שבת"

שינוי מגמה: גורם ברכבת ישראל אומר ל'בחדרי חרדים' כי במסגרת השבתת חלקים גדולים מהרכבות לשמונה ימים - תימנע הרכבת מביצוע עבודות שאינן הכרחיות בשבת • בעקבות כך, תימשך ההשבתה יותר מהצפוי - כולל בתחנות המרכזיות בת"א

רכת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
רכת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע סערת חילולי השבת על ידי 'רכבת ישראל', הבוקר (ראשון) הודיעה האחרונה כי בעקבות ביצוע עבודות תשתית נרחבות, כחלק מהיערכותה להפעלת קו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים - תיסגרנה תחנות ת"א האוניברסיטה, ת"א סבידור-מרכז ות"א השלום למשך שמונה ימים, החל מיום שני, ה-19 לספטמבר ועד ליום שלישי ה-27 בספטמבר, עבודות שיתבצעו אף הן בשבת.

העבודות הצפויות יתמקדו בעיקר בהקמת התשתית המסילתית ותשתיות החשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר לירושלים, וכן לצורך הרחבת תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ות"א.

גורם ב'רכבת ישראל' התייחס לעבודות בשבת ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "אנחנו פועלים כרגע על פי האישורים שקיבלנו, היות והעבודות דורשות פירוק והרכבת המסילות – הרי שאם הן תתבצענה ביום חול - הדבר עלול לגרום לנזקים גדולים".

לדברי הגורם, "פעלנו שהעבודות שיכולות להתבצע ביום חול – לא תתבצענה בשבת ושילבנו אותן באמצע השבוע, למרות שבעקבות זה הסגירה תתרחב לעוד כמה ימים, וזאת בשביל להימנע מחילול שבת".

מדברי הבכיר עולה כי הקו החדש של שר העבודה והרווחה חיים כץ - אכן מתבצע בשטח ואף ב'רכבת ישראל' פועלים לצמצום משמעותי בעבודות בשבת, וכדברים שנאמרו ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, הבוקר פורסם כי מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי הסיבה שהמפלגות החרדיות ממשיכות בשתיקתן – זאת חרף העבודות שהתבצעו בשבת האחרונה - היא העובדה שהיקף העבודות צומצם באופן משמעותי וכי נעשה מאמץ עליון שלא להעסיק יהודים בשבת.

למרות התעקשותו של השר כץ שלא להעביר לידי הנציגים החרדים – את פירוט העבודות שאושרו להתבצע בשבת – במפלגות החרדיות מביעים אמון בקו החדש של השר ובוחנים את המתרחש בשקט ללא כותרות, וזאת כדי להנמיך את הלהבות סביב הסערה.
רכבת עבודות שבת חשמול הרכבת שר הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד