י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעקתה של מרגלית: "יש לי ילד אוטיסט ולכן מענישים אותי"

"אברימי הגיע למצב לא טוב. חזרנו ברגרסיה אדירה של 3 שנים אחורה, אחרי שעבדתי להרים אותו מהמקום הנמוך שבו הוא היה, והצלחנו להביא אותו למקום מדהים! הגיעו חודשיים של חופש ורמסו והרסו כל חלקה טובה" • זעקה של אם לילד אוטיסט שהמסגרת אינה מכילה אותו

זעקתה של מרגלית: "יש לי ילד אוטיסט ולכן מענישים אותי"



את הפוסט הבא כתבה מרגלית, אם חד הורית, מלאה בכאב וצער, על אוזלת ידה מול חוקי הממסד תוך כדי שהיא מדגישה את חוסר האונים שלה כאם לילד אוטיסט, ולא רק שלה כמובן, אלא של עוד הורים רבים - הורים לילדים מיוחדים.

"שבוע טוב אנשים יקרים.
התלבטתי אם לשתף ולכתוב, אבל החלטתי שכן. אשתף בהרבה כאב ודמעות כי אולי מבין חברי יש עוד שמתמודדים ויוכלו לבוא איתי יד ביד ולנסות לעשות משהו... אז אפילו שזה ארוך אשמח שתקראו.

אנחנו מנסים לחזור לשיגרה, כל משפחה באשר היא על כל המכלול. גם אני מנסה לחזור לשיגרה יחד עם ארבעת ילדי המקסימים. כשזה לבד זה לגמרי לא קל, אבל אלוקים עוזר! סיימנו שבוע שלם של תחילת לימודים עם הדרגות בשעות עם הרבה התרגשויות, ועכשיו כל אחת ואחד נושם לרווחה שהנה השבוע הקרוב ירגישו כבר טוב את החזרה לימים הרגועים. (עד החגים ב"ה).

אצלי השבוע הזה של החזרה ללימודים היה אחד השבועות הקשים שהיו לי. הבן השני המיוחד והמאתגר שלי, עובר ימים מאוד מאוד לא קלים. שמישהו יקום ויסביר לי למה במשרד החינוך נותנים לילד אוטיסט שלומד בבית ספר לחינוך מיוחד להיות חודשיים שלמים בחופש!?!? הורים חטאו? קיבלו מאלוקים שקית כבדה של התמודדות ועומדים בה בכבוד, אז הם צריכים להחזיק ילד מיוחד במשך חודשיים של חופש הגדול בבית?!

אברימי הגיע למצב לא טוב. חזרנו ברגרסיה אדירה של 3 שנים אחורה, אחרי שעבדתי איתו יחד עם צוות מיוחד במשך שנים יום יום, בשביל להרים אותו מהמקום הנמוך שבו הוא היה, והצלחנו להביא אותו למקום מדהים! הגיעו חודשיים של חופש ורמסו והרסו כל חלקה טובה!! אברימי שלי מחר נשאר בבית, וגם ביום שני וגם ביום שלישי, כי בבית הספר שלו לא יודעים להכיל ולקבל את ההתקפות שלו, את הבכיות שלו, כי עיריית בני ברק לא מסוגלת לדאוג לתושביה החריגים!! הלב שלי בוכה, הנשמה שלי זועקת. אני צריכה להשגיח על הילד שלי עם 100 עיניים כדי שלאף אחד מסביבו לא יקרה כלום. שאף אחד מסביבו לא ינזק חלילה.

כשכבר היינו במצב שיכולתי לשלוח אותו למטה לחצי שעה לבד והוא התנהג בסדר גמור, הכל חזר אחורה. עבודה אינטנסיבית של שנים, של מלחמה פרטית שלי שידעתי תמיד שאני ינצח וניצחתי! ומי שמכיר היום את אברימי שלי המום שזה אותו ילד מלפני 4 שנים. אז למה למען ד' עיריית בני ברק לא מסוגלת לדאוג לתושביה??? למה אני צריכה לשבת עם הבן שלי בבית כי מסוכן לו ללכת לבית הספר? כי לא יודעים איך להכיל אותו. איך לקבל אותו אחרי חופש כל כך ארוך שכמה שניסיתי ושמרתי עליו חוסר המסגרת ריסקה אותו. לא מספיק בכי וקושי יש בחיים? למה לא יכול לקום מישהו במשרד בחינוך ולהרים בית ספר על הספקטרום של האוטיסטי שמשלב בתוכו בעיות התנהגות ובעיות רגשיות שיתאים לעשרות ילדים כמו אברימי שמתגלגלים במוסדות שלא מתאימים להם ונאבקים בחיים יום יום.

אני יודעת שיהיו כאלו שיגידו מה היא משתפת כזה דבר?! כן אני יודעת שהמון הורים מסתירים וכל אחד מסיבתו הוא. אני לא מסתירה אין לי מה להסתיר. אני רוצה שלילד שלי ולי יהיה טוב! אז משתפת מהלב עם הרבה בכי של שבוע שלם שיש ב"ה עוד ילדים ועבודה בין לבין. ואלוקים תמיד עוזר! תמיד! אז אם יבוא לי מפה אפילו בן אדם אחד שיוכל לעזור להרים את הראש של עיריית בני ברק ולעזור לנשמות זה כבר היה שווה!

תודה למקשיבים ומאחלת לכולם חיים טובים רגועים ומאושרים!"

עוד משתפת מרגלית את 'לובי נשי', כי אין לה כל תלונה נגד המוסד בו למד הילד ולא הסכימו לקבלו, שכן היא מבינה שאין הוא מתאים עבור בנה, אך בכל העיר לא נמצא מוסד מתאים עבורו. מכתבים מאנשי מקצוע מונחים בעירייה, אך עד כה לא נעשה דבר בנושא. והעיקר, היא אומרת, החופש האיום הזה. "אם לילד רגיל החופש ארוך מדי - אתם לא רוצים לדמיין מה זה עבור ילד אוטיסט שזקוק לשגרה של ממש".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה:
מדובר בילד ששובץ לפני שנה ע"י ועדת שיבוץ, בהמלצת הצוות המקצועי של גן לאוטיסטים, לאחר שלמד במשך שנים אחדות בבי"ס להפרעות התנהגותיות- רגשיות.
במהלך השנה דווח גם ע"י האמא כי הילד, אכן, מתקדם. גם השנה החל הילד את לימודיו במקום זה. לצערנו, ביום חמישי האחרון דווח ממקום הלימודים כי לילד היתה התפרצות, ומשום כך, היא נתבקשה לפנות לבדיקה פסיכיאטרית.
לדברי האם, הפסיכאטרית קבעה כי הילד חייב להיות משובץ בבי"ס לאוטיסטים, אך על סמך חוו"ד בלא מסמך כתוב, לא ניתן לפעול בדרך זו. לכשתמציא חוו"ד בכתב יובא הנושא לדיון, בהתאם לנהלי משרד החינוך, לועדת השמה של אגף החינוך והשירות הפסיכולוגי, ואם יאושר העניין, הוא יוסדר בהתאם".

ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה.
חינוך מיוחד אוטיסט חזרה ללימודים החופש הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד