י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר: לפיד גדול יותר, אבל נתניהו עדיף

הסקרים אמנם נותנים ליש עתיד יותר מנדטים מהליכוד, אך הנסקרים עדיין רוצים לראות את נתניהו ראש ממשלה ולא את לפיד

לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימים טובים עוברים על מכוני הסקרים בישראל: למרות שהבחירות לא נראות באופק, ידיהם של הסוקרים מלאות בעבודה ובדיונים תיאורטיים על הרכב המפה הפוליטית 'אילו', כמו גם סביב השאלה "מי יוביל את הממשלה הבאה".

לאחר שבשני סקרים שהתפרסמו בימים האחרונים - מפלגת 'יש עתיד' בראשותו של יאיר לפיד זכתה למספר המנדטים הגדול ועקפה את 'הליכוד' בראשותו של בנימין נתניהו, היום (א) מתברר כי עם ישראל בכל זאת מעדיף לראשות הממשלה את נתניהו בשלטון ולא את לפיד.

סקר שנערך על ידי מכון 'גיאוקרטוגרפיה' והתפרסם בערוץ 20 - בדק את מידת ההתאמה לראשות הממשלה. על פי תוצאותיו, נתניהו מוביל עם 24.4% על לפיד שמקבל 14.7%.

במקום השלישי זכה שר הביטחון אביגדור ליברמן עם 5.8%, במקום הרביעי שר החינוך נפתלי בנט עם 5.6% ובמקום החמישי ח"כ ציפי לבני עם 4.9%.

בנוסף, 4.1% מהנשאלים השיבו כי שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון הוא המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה, 3.2% בחרו בח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג לתפקיד ו- 2.3% טענו ששר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הוא המועמד המתאים לראשות הממשלה.

2.0% טענו כי השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוא המתאים להחליף את נתניהו, שר האוצר משה כחלון קיבל 1.8% ו-0.8% מהנשאלים בחרו בשר הבינוי יואב גלנט לתפקיד.

ולפינה החרדית: 1.9% מהנשאלים חושבים ששר הבריאות יעקב ליצמן ראוי לכס ראשות הממשלה ו1.1% חושבים שדווקא דרעי מתאים לתפקיד הנכסף.
סקרים ציפי לבני שר ביטחון גיאוקרטוגרפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד