י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

בדרך למשבר? סמוטריץ': "בלי חוק ההסדרה - אין תקציב"

על רקע סערת עמונה, והחלטת בג"צ, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' מאיים: "מבחינתי 'הבית היהודי' צריך להודיע כאן ועכשיו לראש הממשלה שבלי חוק ההסדרה אין תקציב, בלי חוק ההסדרה הממשלה הזו לא תוכל לתפקד"

בצלאל סמוטריץ (הדס פרוש, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ (הדס פרוש, פלאש 90)

למרות ההתקרבות המילולית בתקופה האחרונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למתיישבים, ובפרט לאחר סרטון הסערה שבו הוא טען כי "תמיכה בפינוי התנחלויות היא טיהור אתני" – עדיין מחנה הימין משגר מסרים מאיימים בכל הקשור לחוק ההסדרה שנועד למנוע את פסיקת בג"צ לפני כשנתיים – שקבע לפנות את מאחז עמונה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' השתתף הערב (ראשון) בכינוס שהתקיים בעמונה שם הוא אמר באופן שלא משתמע לשתי פנים כי "מבחינתי 'הבית היהודי' צריך להודיע כאן ועכשיו לראש הממשלה שבלי חוק ההסדרה אין תקציב, בלי חוק ההסדרה הממשלה הזו לא תוכל לתפקד", איים.

לדבריו של סמוטריץ, "אחרי יותר מידי שנים של צביעות ומשחק דמו-משפטי שהולך סחור סחור, הגיע העת להגיד לממשלה הלאומית בקול צלול - הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, הגיע השעה לחוק ההסדרה!".

"בעקבות פסיקת בג"צ בשבוע שעבר המורה על הרס הבתים בנתיב האבות בלי שום היגיון ובלי שום התחשבות, המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הגיע לשיא חדש", האשים הח"כ את בית המשפט העליון, "אנו כחברה חפצת חיים, חפצת התיישבות וחפצה בהמשך תקומת עם ישראל בארצו חייבים לוודא שהאיזון שבין הרשויות ישוב למימדים הראויים לו. תפקידנו לוודא שהריבונות תישאר בידי העם. כל העם ורק העם יקבע את גורלו ועתידו".

עוד הוא הוסיף כי "יותר ויותר חברי כנסת מבינים היום שאין פתרון שיכול למנוע את המשך ההרס מלבד חוק שיסדיר את מעמדם של הבתים והשכונות בהתיישבות אחת ולתמיד. בג"צ בפסיקותיו הפוליטיות מאחד בין המפלגות השונות בקואליציה סביב הדרישה הצודקת הזו ונראה שחוק הסדרה הולך ומתברר כפתרון הריאלי היחיד לשמירה על אלפי בתים ביו"ש".

"אדוני ראש הממשלה, הגיע שעת המבחן, תקשיב טוב טוב לרחשי העם, כי העם לא רוחש, הוא צועק - שנית עמונה לא תיפול! הממשלה הלאומית שאתה עומד בראשה לא יכולה להסתתר מאחורי פסיקותיו השערורייתיות של בג"ץ ואם היא תחריב חלילה ישוב פורח בארץ ישראל היא פשוט לא תשרוד. זו ההזדמנות שלך לגלות מנהיגות ולהוביל את החקיקה המוסרית, ההגיונית והמתבקשת הזו", הוסיף לסיום.

באירוע השתתפו רבנים רבים וביניהם הרב זלמן מלמד ר"י 'בית אל' שהצטרף לדבריו של סמטוריץ ואמר כי "חייבים לחוקק את חוק ההסדרה. ולתלות את המשך קיום הממשלה בחוק הזה", לדבריו, "אנו תובעים מהממשלה לחוקק את חוק ההסדרה. אנו תובעים מ'הבית היהודי' שלא להשתתף בהצבעות עם הקואליציה עד לחקיקת חוק ההסדרה. ראש הממשלה ייאלץ לחוקק את החוק הזה ולקיים את מה שהבטיח".

האם חוק ההסדרה תלוי אך ורק בנתניהו? כבר לפני כמה חודשים דווח כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר כי "חוק ההסדרה אינו חוקתי", וכי "הוא לא יעמוד במבחן בג"צ ויזיק ליתר ההתיישבות ביהודה ושומרון".

כאמור, על פי הצעת החוק של יו"ר סיעת 'הבית היהודי' שולי מועלם, בתים שנבנו בעידוד המדינה לא יהרסו, אלא הקרקע תופקע.
בצלאל סמוטריץ עמונה תקציב המדינה משבר קואליציוני פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד