י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר מפתיע? 25% תגובות מכבדות לעומת 60% תגובות פוגעניות ברשת

חברה ורווחה או פוליטיקה וביטחון? כמה אחוז מגיבים לפוסטים וכמה מעלים ליוטיוב? האם אתם שומרים על שפה נקיה או נוטים לפגוע? סקר מעניין ששופך מעט אור על החיים ברשת • מה מהווה עבורכם האינטרנט? צפו במספרים

סקר מפתיע? 25% תגובות מכבדות לעומת 60% תגובות פוגעניות ברשת
רשת אינטרנט צילום: pixsby

היום, ראשון, התקיים כנס של עמותת אשנ"ב - אנשים למען שימוש נבון ברשת האינטרנט. כצעד מקדים, ערכה יו"ר העמותה, ד"ר שגית יעקובוביץ זילברברג, מחקר קטן ומפתיע.

הנושאים החמים ביותר עליהם אנשים מביעים את דעתם הם ענייני חברה ורווחה (71% לעומת 54% פוליטיקה ו-25% ביטחון – מסתבר שענייני ביטחון לא כל כך מטרידים אותנו כמו שאנחנו נוטים לחשוב או שמא אנו מאמינים שבענייני ביטחון אין ערך רב לדעתנו ), מה שמצביע במידה רבה על מה באמת מעניין אותנו וזה מה שבאמת קרוב לחיי היום יום שלנו.

מרבים הגולשים טענו כי הם נוטים להגיב לסטטוסים של אחרים (76%) לעומת (54%) שנוהגים להעלות אותם בעצמם. רק 7% מצייצים בטוויטר, 18% משתתפים בפורומים שונים ו-10% נוהגים להעלות סרטונים ליוטיוב.

נתון מעניין שעלה בסקר הוא שמרבית הגולשים מעידים על עצמם כי הם נוהגים לעשות שימוש בשפה נקייה ומכובדת (56%) לעומת אלה שהעידו על עצמם כי הם נוטים להעליב ולפגוע (8%). לעומת זאת, כאשר נשאלו כיצד היו מגדירים את אופיין של הדעות בהן הם נתקלים ברשת, מרביתם ציינו כי התגובות הן מעליבות ופוגעניות (60%) לעומת תגובות מכבדות ושומרות על שפה נקיה (25%).
בסיום הסקר התבקשו העונים להשלים את המשפט: "האינטרנט מהווה..." מרבית הגולשים טענו כי האינטרנט מהווה במה מרכזית להבעת דעה בעבור מי שאין לו נגישות לתקשורת המסורתית (32%) ומקור ידע חשוב (32%). 11% רואים באינטרנט כזירת התגוששות ומקום לסגירת חשבונות.

מרבית העונים היו נשים 61% לעומת 39% גברים. כמו כן, 45% מהגולשים הם בין הגילאים 36-50 ו-33% מעל 50.
סקר אינטרנט תגובות פוגעניות פוליטיקה ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד