כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"יוסף ניגון": פרוייקט מוזיקאלי לזכר היוצר יוסי פיאמנטה

הפסנתרן והמלחין אחיה אשר כהן אלורו מגיש סינגל ראשון, אותו הוא כתב, הלחין ועיבד, מתוך פרויקט בכורה "יוסף ניגון" • השיר, בו אף משתתפת מקהלת "ידידים", הולחן לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה ז"ל • מקפיץ ומרגש

"יוסף ניגון": פרוייקט מוזיקאלי לזכר היוצר יוסי פיאמנטה

בימים אלו מוציא המוסיקאי אחיה אשר כהן אלורו סינגל ראשון - "יוסף ניגון", מתוך פרויקט שיצא בקרוב, לזכרו של הגיטריסט יוסי פיאמנטה ז"ל. יום אחרי שהתקיימה הלוויתו התיישב אחיה על הפסנתר, וחשב על יוסי, ורגשותיו הפכו ללחן. היצירה רואה אור ביום השנה למותו של פיאמנטה, ח' באלול.

הקשר בין אחיה ויוסי החל עוד בילדותו של אחיה. יוסי ואביו של אחיה - הקלידן אריאל כהן אלורו, היו שותפים לדירה ובצעירותם הרבו לנגן יחד. לאחר הצבא הם עברו לניו - יורק והופיעו שם יחד בלהקת "פיאמנטה". שנים לאחר מכן התלווה אחיה אל אביו להופעות. בהמשך, כאשר יוסי עלה לארץ, נוצרה ביניהם כימיה מיידית ואחיה הצטרף אליו על הבמה כפסנתרן. יוסי נפטר מסיבוך של סרטן הריאות בגיל 64 ב-ח' באלול.

"מדובר בניגון שמחה שמושפע מיוסי, מניגוני חב"ד, ג'אז, רוק ומוסיקה ישראלית שעליהם גדלתי", מספר אחיה. בסינגל לוקחת חלק בנגינה אף בני המשפחה של יוסי: אחיו, אבי פיאמנטה על החליל, והאחיין יוני לורבר בגיטרה חשמלית. קטע זה כבר התנגן בעבר, ומתנגן אף בשנה זאת בהזדמנויות רבות, ביניהן בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.



קרדיטים:
כתיבה עיבוד ושירה: אחיה אשר כהן אלורו
הפקת וידאו: היפר הפקות
מקהלה: ידידים
יוסף ניגון יוסי פיאמנטה פרוייקט זיכרון אחיה אשר כהן אלורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד