כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אולטימטום לקופת חולים 'כללית': התנצלות פומבית או חרם ציבורי

ב'דגל התורה' מסרבים לעבור בשתיקה על הפרת חרם הפרסום בעיתון 'הפלס' ביום שישי האחרון • בפני הקופה הוצבו שתי אפשרויות - התנצלות והתנערות פומבית מהפרסום המדובר, או קריאה למבוטחי הקופה לנטוש בשל הפגיעה בגדולי ישראל

כללית. צילום ארכיון: יעקב נחומי
כללית. צילום ארכיון: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי

האם המחלוקת הפנים ליטאית תפרוץ שוב במלוא עוזה בעקבות הפרסום של קופת חולים 'כללית' בעיתון הפלס, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' בצהרי שישי?

כזכור, מנויי הפלס לצד מקבלי גליונות החינם של העיתון ביום שישי בירושלים, קיבלו בתוכו חוברת מהודרת של קופת חולים 'כללית', במה שעל פניו היווה סוג של שבירת חרם הפרסומות על העיתון, חרם שהוטל בעקבות מכתבם הנחרץ של גדולי ישראל - הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, שלא לסייע או לפרסם בעיתון בשום אופן.

כבר במהלך יום שישי הבהירו בכירי משרד הפרסום 'אפיקים' בראשות המנכ"ל יגאל רווח ל'בחדרי חרדים' כי אין להם יד בסיפור המדובר ו"זו טעות של המפיץ". אלא שב'דגל התורה' מסרבים להסתפק בכך.

לדברי גורם בכיר ששוחח עם 'בחדרי חרדים', "אם אכן כטענתם וזו הייתה טעות מוחלטת של מפיץ, שיודיעו את זה באופן פומבי. לא ייתכן מצב שקופת חולים 'משחקת' עם החרם שהוטל בהתאם להוראת גדולי ישראל וממשיכה ליהנות מהציבור החרדי וגם לא שהם נותנים 'לעשות עליהם סיבוב' שישבור את החרם".

אתמול נערכה ישיבה של בכירי הנהלת דגל התורה יחד עם כמה ממקורביהם של גדולי ישראל ובהשתתפות סמנכ"ל 'כללית' עופר חברוני, בניסיון למצוא מוצא שיבהיר לציבור כי ידה של קופת החולים לא הייתה במעל. לדברי אחד המשתתפים, טרם הושגה הסכמה מוחלטת, וכללית עדיין לא הציגה פתרון מניח את הדעת.

לדבריו, כבר בשעות הקרובות אמורה להתקבל החלטה האם לצאת למאבק ציבורי בקופת החולים, במסגרתו ייקראו אלפי המבוטחים החרדים של 'כללית' לעזוב את הקופה שפגעה בגדולי ישראל ופרסמה בעיתון 'הפלס', או שמא תבטיח הקופה התנצלות פומבית על כך.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולסקר.

רקע: מכתב גדולי ישראל
כזכור, באדר תשע"ד, לפני כשנתיים וחצי, פורסם מכתבם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, מכתב נדיר בחריפותו נגד הפרסום ב'הפלס': "זה כבר תקופה שיוצא לאור עיתון בשם "הפלס", והוא מלא בביזוי חכמים ובמחלוקת, ומפיץ שנאה בין יראי ה', ומקררים את ציבור יראי ה' מלהתחזק בתוי"ש, ומסיתים נערים לעשות מעשים שאין דרך התורה נוחה מהם, ואף מביא לידי חילול ש"ש רח"ל, ועוד הרבה דברים רעים יש בזה".

גדולי ישראל ממשיכים. "על כן אנו פונים לכל אשר יראת ה' בלבבו, שלא יכניס בשום צורה עיתון זה לביתו, ושלא יסייעו בידם בשום צורה שהיא, וקל וחומר שאסור להתראיין אצלם, ולא לפרסם אצלם דברים בשום אופן, וראוי ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול ש"ש, בתמיכתם בדבר הפסול הזה.

"וה' יתברך יערה רוח טהרה ממרום וישכין שלו' בין יראי ה' בפרט בעת הזאת, בעומדינו מול מהרסים מבית ומחוץ ר"ל", סיימו הגר"ח והגראי"ל את המכתב, עליו חתמו בכתב ידם.
כללית חרם פרסומות הפלס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד