כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של שמעון שר

הרב שמעון שר, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בנתניה, יובא הבוקר לבית משפט השלום בראשון לציון שם המשטרה תבקש להאריך פעם נוספת את מעצרו

שמעון שר באולם בית המשפט, צילום: אבי דישי, פלאש90
שמעון שר באולם בית המשפט, צילום: אבי דישי, פלאש90

פרשת השחיתות בנתניה: אתמול (א') הוארך שוב מעצרה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג בשלושה ימים, בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים. כך גם הוארך בארבעה ימים מעצרם של מנהל ישיבת ראדין עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו. עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראש העיר מרים, הוארך בהסכמה עד ליום שלישי.

הבוקר, יובא הרב שמעון שר לבית משפט השלום בראשון לציון, שם המשטרה תבקש להאריך שוב את מעצרו. בהלך הדיון אתמול בבית המשפט, השופט עמית מיכלס קבע כי החקירה מתקדמת בקצב ראוי לציון, "אני סבור שישנה התקדמות ממשית בחקירה לאחר שעיינתי בחומרי החקירה הסודיים".

"אני סבור שהיחידה החוקרת עבדה ללא לאות לצורך קידום החקירה, ודי בעיון בדו"ח הסודי המונה את אותן פעולות שבוצעו, בין אם בעניינה של החשודה (פיירברג א.ש) ובין אם בעניינה של חשודים אחרים במסגרת אותה פרשה שגם אליהם מחוייבת היחידה החוקרת להתייחס ולקדם את החקירה נוכח העובדה שאף הם נתונים במעצר" אמר אתמול השופט.

במהלך הדיון הראשון להארכת מעצרו של שמעון שר ופיירברג, אמרה השופט מיכלס כי נכון היה להאריך את מעצרם לתקופה ממושכת יותר נוכח טיב החשד, מספר המעשים, מספר פעולות החקירה הרב ביותר ומורכבות ביצוען. עם זאת, "על מנת שאוכל לעקוב אחר התקדמות החקירה ולבחון את גרסתם לאחר שיוצגו להם ממצאים וראיות מתוך החקירה, אני מורה על הארכת מעצרם עד לאותו מועד, היינו 12.9.16 בשעה 12:00". עוד הוסיף כי "מדובר בפרק זמן מינימאלי נוכח היקף החקירה ומורכבותה".

פרקליטו של שר עו"ד עמית חדד אמר במהלך הדיון "אני מתקשה להבין למה לוקחים פרשה אחת ומחברים אותה עם פרשה שניה" כשהוא מתייחס לתחקיר של ערוץ 2 מלפני כ-9 שנים, "אני מבין שהיה שידור חוזר.. בשנת 2007 טענו את אותם טענות, תרומות שקיבלו מוסדות צאנז תמורת טובות הנאה.

"הטענות נבדקו עד דק ואחרי שסרקו את כל החשודים הגיעו למסקנה שאין כלום, סגרו את התיק, הלקוח שלי המשיך לכהן בתפקיד". עוד הוסיף "בסופו של יום אחרי שיבדקו וכבר יתחילו לבדוק יגלו שאין דברים ממש. מדובר בסך הכל בשברי מידע, ברסיסים של שמועות שכל פעם מידי כמה שנים מישהו אחר שומע אותם ואומר אם זה מעניין או לא.

"אנו חושבים שבהחלט ניתן למצוא חלופה ראויה שתאפשר ליחידה החוקרת לבצע את כל הפעולות. זה יהיה לא צודק ולא נכון להחזיק אותו במעצר בטח לא מנין הימים האסטרונומיים שמופיע בבקשה. מדובר במי שהקדיש את כל חייו הבוגרים לעשיה ציבורית. לא יכול להיות שהזכויות שלו לא יעמדו לו גם בזמן הקשה הזה".
שמעון שר השוחד בנתניה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד