י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הציבור משוכנע: לפיד לא באמת 'מתחזק'

הצבעת מחאה או פוליטיקה חדשה, מחליף ראוי לנתניהו, ימני או שמאלני? סקר ערוץ הכנסת בחן את תופעת יאיר לפיד לעומק

צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

בסקר שערך מכון המחקר הפוליטי 'פאנלס פוליטיקס' עבור ערוץ הכנסת, נשאלו הנסקרים "האם ההתקרבות של לפיד לציבור הדתי והחרדי בעת האחרונה היא אותנטית או מדומה?", 61% השיבו שהיא מדומה, 16% חושבים שהיא אותנטית ו23% השיבו כי הם "לא יודעים".

"מי מבין האישים הבאים הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה?", נשאלו הנסקרים ונדרשו לבחור אחד מבין הרשימה הבאה: בנימין נתניהו, יאיר לפיד, נפתלי בנט, יצחק הרצוג ואביגדור ליברמן.

על פי הסקר שפורסם היום (ב), ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 30%, אחריו יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד עם 24% ובמקום השלישי שר החינוך נפתלי בנט ש-7% מהנסקרים חושבים שהוא המתאים לתפקיד ראש הממשלה.

יו"ר "המחנה הציוני' ח"כ הרצוג ממשיך להיות לא פופולרי במיוחד והוא זוכה ל-5% בלבד בעוד ששר הביטחון אביגדור ליברמן הוא היחיד שמקבל פחות ממנו – 3%.

עוד עולה מהסקר כי 62% מהנשאלים טוענים כי הצבעה ללפיד היא הצבעת מחאה כדי להחליף את נתניהו, מנגד, 25% סברו כי לפיד מביא בשורה חדשה לפוליטיקה.

עוד נשאלו הנסקרים היכן לדעתם ממוקם לפיד במפה הפוליטית: 45% סברו שבמרכז; 29% במרכז-שמאל; 13% בשמאל; 6% ימין ו7% אמרו שהם "לא יודעים".

כזכור, גם בסקר שנערך על ידי מכון 'גיאוקרטוגרפיה' והתפרסם אתמול בערוץ 20 – הוביל נתניהו עם 24.4% שסברו שהוא המתאים לתפקיד ראש הממשלה, מנגד – 14.7% סברו שלפיד הוא הראוי לתפקיד.
סקר הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד