י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הצלמים הבני-ברקים שתיעדו זוגות בסתר יצאו בזול

שני הצלמים שהורשעו בתיעוד זוגות ללא ידיעתם, ספגו שלושה חודשי עבודות שירות

הצלמים הבני-ברקים שתיעדו זוגות בסתר יצאו בזול

שנתיים וחצי לאחר מעצרם, נגזרו עבודות שירות על צלמים שתיעדו זוגות חרדים בסתר, בסטודיו בבני ברק, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בעל סטודיו לצילום בבני ברק וצלם נוסף שעבד איתו, נעצרו לפני כשנתיים וחצי. השניים הזמינו זוגות חרדים אותם צילמו בחתונתם, השאירו אותם בסטודיו בעיר על מנת לצפות בפעם הראשונה בסרט החתונה, כאשר בחדר הוגש עבורם כיבוד ומשקאות אלכוהוליים.

על פי כתב האישום שהוגש נגדם בדצמבר 2015, השניים התקינו בחשאי שתי מצלמות - וכ-40 זוגות שהגיעו לסטודיו הושארו שם בפרטיות. חלק מהזוגות הסתירו את המצלמה הגלויה אך לא ידעו על קיומה של מצלמה נסתרת נוספת, והם תועדו בזמן צפייתם לראשונה בתיעוד חתונתם. התיעודים אף נשמרו ללא ידיעתם והסכמתם.

התובע מצד הפרקליטות ציין על הזכות לפרטיות שניתן ללמוד מספר במדבר, שם אומר בלעם שעה שהוא מבקש לקלל את ישראל, במקום זאת הוא מברך את ישראל, ואומר "מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל". אומרת הגמרא, "מנהני מילי? אמר ר' יוחנן: דאמר קרא: 'וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו'. מה ראה? ראה שאין פתחי אהליהם מכוונין זה לזה. אמר: ראויין הללו שתשרה עליהם שכינה", מכאן נלמד הכלל שבגמרא להיזק ראייה.

עורך הדין משה מורגנשטרן, פרקליטם של הצלמים, הדגיש כי רוב האנשים בבני ברק אין להם את האפשרות לראות את הסרטים של החתונה, ולצורך כך הם נתנו להם את האפשרות לראות את הסרט במסך גדול. לגבי המצלמות אמר כי אלה הותקנו כדי לראות איך הזוגות מגיבים על העבודה של הצלמים. אחד הצלמים הוסיף ואמר לשופט: "זו לא הייתה המטרה הראשונית שלי בכלל. המטרה שלי היתה לתת שירות. שמתי מצלמה כדי לראות את הפידבק ואיך הם נהנים מזה. נסחפתי לזה ואני מתבייש".

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בסופו של דיון השופט צחי עוזיאל מבית משפט השלום בתל אביב קיבל את הסדר הטיעון וגזר על השניים עבודות שירות בבית חולים מעיני הישועה ובבית אבות בעיר למשך שלושה חודשים.
סטודיו בסתר צילום זוגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד