י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פייסבוק בשירות ישראל: 95% מהבקשות מתקבלות

שרת המשפטים חשפה כי רוב הבקשות של ישראל מהרשת החברתית להסרת תכני טרור - מתקבלות ומבוצעות • לפני חודשיים תקף השר ארדן את פייסבוק בחריפות

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

לפני כחודשיים תקף השר לביטחון הפנים גלעד ארדן את ענקית הרשת החברתית 'פייסבוק' וטען כי "מאז עליית דאעש וגל הטרור, היא פשוט הפכה למפלצת". דבריו החריפים של ארדן באו לאחר שהתברר כי פוסטים מלאי הסתה שהתפרסמו ברשת – גרמו לפיגועים ולרצח ישראלים. היום מתבררים נתונים אחרים.

"הדור הצעיר ברשות הפלסטינית אוגר את כל ההסתה והשקרים מהרשת החברתית, ובסוף יוצא לבצע מעשי רצח. זה קורה על הפלטפורמה של פייסבוק", הוסיף השר לערוץ 2 ורמז כי חלק מהדם של הנרצחים - על ידיו של מנכ"ל 'פייסבוק' מרק צוקרברג.

אלא שהיום (שני) התברר כי 'פייסבוק' משתפת פעולה עם ישראל וכי החברה הסירה 95% מהתכנים שישראל ביקשה שתסיר מהרשת. את הנתונים חשפה הבוקר שרת המשפטים איילת שקד במסגרת הכנס ה-16 ללוחמה בטרור במלון השרון בהרצליה.

על פי הנתונים, בארבעת החודשים האחרונים מאי - אוגוסט 2016, ישראל הגישה 158 בקשות להסרת תכנים לחברת 'פייסבוק' ו- 13 בקשות לשירות 'יוטיוב' של גוגל – כ-95% מהתכנים שישראל ביקשה להסיר ב'פייסבוק' הוסרו על ידי החברה, ו- 80% מהתכנים ביוטיוב.

עוד חשפה שקד כי הפרקליטות הצבאית הגישה 120 כתבי אישום נגד פלסטינים על הסתה ופרקליטות המדינה הגישה למעלה מ- 50 כתבי אישום נגד מסיתים ברשת. במקביל, הבוקר, שקד וארדן נפגשו עם ראשי 'פייסבוק' העולמית וסיכמו על שיתוף פעולה להסרת תכני הסתה לטרור מהרשת.

האם יש פער בין דברי ארדן לפני חודשיים לנתונים המתפרסמים, או שמא דווקא בשל מתקפתו של השר לבטחון פנים - חל מפנה ביחסים בין ישראל לפייסבוק העולמית? שקד ציינה שהדרך עוד ארוכה למלחמה בהסתה ברשת: "זה נתון מרשים. עם זאת, אנחנו מבינים שכמות ההסתה ברשת היא רבה יותר, ועלינו להמשיך ולהגביר את המאמץ, וכך נעשה.

"העמודים שהוסרו לבקשתנו זכו כל הזמן לתפוצה רחבה ובכל רגע שהם באוויר הם זוכים לשיתופים, תגובות ו"לייקים" נוספים. כך שעמוד מסית כזה למעשה הוא "מנוע צמיחה" תמידי לטרור אם לא גודעים אותו. מחיקת דפים מזוהי ארגוני טרור הביאה מבחינתנו לתוצאות משביעות רצון".
איילת שקד גלעד ארדן טרור פייסבוק יוטיוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד