כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחפשים עבודה? כך תשפצרו את הפרופילים ברשתות החברתיות

מעסיקים רבים מציצים בחשבונות המדיה החברתית של המועמדים לעבודה במסגרת תהליך גיוס העובדים בחברות. תמונות מביכות, שיתופים בעייתיים ואפילו בדיחות פרטיות עשויים להתפרש בצורה לא חיובית בעיני המתבונן ולפגוע בסיכויי הקבלה לעבודה. בעזרת כמה טיפים פשוטים מבית ESET תוכלו לשדרג את הזהות המקוונת שלכם לקראת ראיון העבודה

מחפשים עבודה? כך תשפצרו את הפרופילים ברשתות החברתיות

מעסיקים רבים מציצים בחשבונות המדיה החברתית של המועמדים לעבודה במסגרת תהליך גיוס העובדים בחברות. תמונות מביכות, שיתופים בעייתיים ואפילו בדיחות פרטיות עשויים להתפרש בצורה לא חיובית בעיני המתבונן ולפגוע בסיכויי הקבלה לעבודה. בעזרת כמה טיפים פשוטים מבית ESET תוכלו לשדרג את הזהות המקוונת שלכם לקראת ראיון העבודה.

בעת שיתוף תוכן עם החברים שלכם בפייסבוק או ברשתות החברתיות האחרות, קל מאוד לשכוח שגם עיניים זרות יכולות להיתקל במה שפרסמתם - גם אם לא בדיוק התכוונתם לכך. מעסיקים רבים כבר שולטים ביד רמה ברזי הרשתות החברתיות, והם עושים בהן שימוש כדי לקבל פרספקטיבה נוספת על המועמדים לעבודה. לפעמים הם ממש לא אוהבים את מה שהם רואים שם – ואתם ממש לא רוצים שעל חודו של סטטוס ייפול לכם ריאיון עבודה. על כן, ממש כשם שאתם משקיעים זמן ומחשבה בשיפוץ קורות החיים שלכם, כך כדאי שתשקיעו קצת מאמץ בשיפוץ הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות – פייסבוק, לינקדאין וכדומה. אם יש לכם בלוג קחו בחשבון שהוא יעלה בחיפוש עליכם בגוגל.

1. חשבו מנקודת המבט של המעסיק הפוטנציאלי
בראש ובראשונה אתם צריכים לסקור את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות בהן אתם חברים אתם מהזווית של המעסיק שלכם ולחפש כל דבר שעלול לפגוע לכם במוניטין או בסיכויים לזכות במשרה – תמונות מביכות, התרברבות על אי ציות לחוקי התנועה או חוקים אחרים, אמירות פוליטיות ואפילו בדיחה פרטית שעלולה להתפרש לא נכון בעיניו של אדם זר שלא יבין את ההומור המוזר שלכם. כדאי גם לבצע חיפוש גוגל על השם שלכם כדי לראות אם ישנו משהו שמאיר אתכם באור שלילי בין התוצאות. קחו בחשבון שלהסיר תוצאה מחיפוש בגוגל זה קצת יותר מסובך.

2. הסתרת ראיות: מחקו את החומרים ה"מפלילים"
הדרך הפשוטה ביותר להתמודד עם תוכן "בעייתי" היא כמובן להשמיד אותו. זה אמנם עשוי לקחת זמן רב, אבל אין דרך טובה מזו לאתר ולמחוק כל דבר שאתם לא רוצים שייחשף לעיניים זרות בכלל ולמעסיק הבא שלכם בפרט. אם ישנם פרופילים שאתם משתמשים או מבקרים בהם באופן נדיר בלבד, כדאי שתשקלו פשוט למחוק אותם.

בעיה גדולה קצת יותר הם אותם הפרסומים בהם אתם מתויגים, מבלי שבכלל העליתם אותם. ניתן להסיר את התיוגים בקלות, אך זכרו שהסרת התיוג אינה מוחקת את הפוסט או מסירה את התמונה ועל מנת לעשות זאת תצטרכו ליצור קשר עם מי שפרסם אותם ולבקש ממנו לבצע את המחיקה.

כדי להסיר תיוגים בפייסבוק כנסו ל- Activity Log אשר מופיע בצד הימני התחתון של תמונת הרקע שלכם. לחיצה על Posts you’re tagged in בתפריט השמאלי תפתח לכם רשימה של כל התיוגים שלכם במרכז המסך, לחיצה על האייקון של העיפרון מצד ימין של כל תיוג תפתח לכם את האופציה של Report / Remove tag. ובכלל, כדאי לעבור על ה-Activity Log ולבחון מה רק חברים שלכם יכולים לראות ומה נמצא בחזקת Public. כל דבר שאינכם רוצים שזרים יראו העבירו לרובריקה המתאימה.

3. רעננו את המידע בפרופיל שלכם
עם תום הסרת השיתופים והפרסומים הבעייתיים, הגיע העת לעדכן את הפרופיל שלכם ואת הגדרות הפרטיות. עדיף שתשתפו כמה שפחות מידע אישי על עצמכם ברשתות החברתיות. מספר טלפון, כתובת מגורים או מידע אישי דומה עלולים להיות מנוצלים לרעה על ידי גורמים עוינים.

עדכון של הגדרות הפרטיות מומלץ אף הוא. ההמלצה החמה ביותר היא לעדכן את הגדרות הפרטיות כך שרק מי שחבר שלכם יוכל לראות את מה שאתם מעלים. חשוב לזכור – כל דבר שאתם מפרסמים או מעלים לרשת יכול להגיע בקלות גם לאנשים שלא התכוונתם, לא משנה מה אומרות הגדרות הפרטיות שלכם. מספיק שחבר אחד ישתף הלאה תמונה שפרסמתם כדי שהיא תופץ הלאה.

4. צרו חשבונות חדשים: המציאות את עצמכם מחדש
אחת השיטות להתמודד עם "משברים" כמו תוכן לא מחמיא ועם תוצאות שליליות בתוצאות גוגל, הוא ליצור תוכן חדש שמציג אתכם באור חיובי. פתיחת בלוג או אתר תחת שמכם למשל, בנושא מקצועי בו אתם מתמחים, יכולה להיות דרך מצוינת לשפר את דירוג המוניטין שלכם בגוגל ובמקביל ליצור רושם חיובי על מעסיקים פוטנציאליים שייתכן שייתקלו בהם.
רשתות חברתיות ראיון העבודה מדיה חברתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד