ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מוטי גולדמן "מחפש דרך" • האזינו

מיוחד: מוטי גולדמן, הזמר שפרץ כמטאור בשנים האחרונות ונהיה להיט באירועים בזכות קולו הייחודי, משיק סינגל מרגש לכבוד ימי הסליחות והרחמים - 'נחפשה דרכינו ונחקורה' • המלחין: הרב שייע (מוט'ס) ברים הנודע, החתום על לחנים רבים שנפוצים בחצרות הקודש • לשמוע אל הרינה ואל התפילה

מוטי גולדמן "מחפש דרך" • האזינו

בחצרות החסידויות כבר מכירים אותו, ועוד יותר - את לחניו. נעימותיו סוללות לו את שמו לפניו כאחד היוצרים והמלחינים המשפיעים ביותר וכמי שמטביע את חותמו המוזיקלי בשירי קודש וחתום על אוסף לחנים ייחודיים, בעלי רגש ונשמה.

"עד השיר הנוכחי העדפתי ששיריי לא ייצאו בצורה רשמית, אלא יישארו במסגרת פנימית, מושרים בחצרות הקודש בכלל ובחצר בויאן בפרט", מגלה המלחין הנודע הרב שייע (מוט'ס) ברים, "אבל על הלחן הזה", הוא מדגיש בחיבה, "הרגשתי שהוא חייב לצאת לקהל הרחב".

המנגינה, לדבריו, הגיעה לראשו כמתנת שמיים, על רקע השנה הכאובה שחלפה על כולנו.



"הלחנתי אותו בתקופה האחרונה של פיגועי הדקירה בירושלים, כשהרב'ה מבויאן ביקש לשים דגש יותר על לימוד ותפילה, והמילים התחילו להתנגן לי כמו מעצמן", הוא מספר.

"מאחר והרגשתי שזה מעורר אותי באופן מיוחד, במיוחד בתקופה העכשווית לפני יום הדין, הבנתי שזה שיר שצריך לפרוץ החוצה, ואני מקווה שכמו שהוא נגע בי, הוא ייגע גם בליבם של אנשים נוספים.

אני שמח שמוטי גולדמן הוא הזמר המבצע של השיר כי יש לו חיבור מיוחד עם הדור הצעיר וקולו הייחודי כובש ומרגש.

"יש שנכנסים לאולפן, עושים פלייבק במחשב ומוציאים שיר. אני עמדתי על כך שהשיר הזה יקבל הפקה מושלמת מבלי להתפשר על שום פרט, ואני חייב להודות לדיויד טויב שהשקיע בעיבוד וההפקה והנפיק תוצאה מדהימה".

מוטי גולדמן, הזמר שנבחר לבצע את השיר על ידי הרב ברים, מספר איך נוצר ביניהם החיבור.

"אני רגיל לשיר הרבה שירים של הרב ברים באירועים שלי, חלקם שירים שעדיין לא ידועים ולא יצאו לקהל הרחב. השיר 'לקבל שבים' מתנגן הרבה זמן בחתונות והרגשתי שהוא תופס את האנשים ומעורר מאוד. בכל אירוע היו מבקשים ממני לשיר אותו שוב ושוב, וכשהבנתי שמדובר פה במשהו שהוא מעבר ובלתי שגרתי, פניתי לרב שייע ואמרתי לו שחייבים להוציא את השיר החוצה".

אולי זה קולו העוצמתי של גולדמן שמצליח לגעת בלבבות. אולי זה הלחן הקליט והנעים לאוזן שמתחבר לנשמה. אולי אלה המילים הנוקבות, המשמעותיות כל כך, שנותנות את הטון. ואולי אלה המיקס, העיבוד והליטוש שעושים את העבודה. ויש שיגידו שאווירת ימי הסליחות שמותאמת לשיר היא זו שגורמת לרצות לשיר אותו שוב ושוב.

כך או אחרת, אין ספק שמדובר בשלאגר משובח ואומנותי, שעוד נשמע עליו ואותו רבות...

הוקלט באולפני טנור - מיכאל צי ואולפני הניגון.
מיקס ומאסטרינג - אבי זיו אולפני הניגון.
מוטי גולדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד