ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גרם למות 7 בני משפחה - וירצה עבודות שירות

בגלל מחדלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה - נהג שהואשם בגרימת מותם של 7 בני משפחות גוטשטיין-ברנשטיין ז"ל על פסי הרכבת, יישלח לרצות עבודות שירות או שנתיים מאסר בלבד

אילוסטרציה (יוסי זליגר, פלאש 90)
אילוסטרציה (יוסי זליגר, פלאש 90)

בגלל מחדלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה - נהג שהואשם בגרימת מותם של 7 בני משפחה על פסי הרכבת יישלח לעבודות שירות או שנתיים מאסר בלבד, כך פורסם לראשונה בערוץ 2.

נהג מיניבוס ההסעות יעקב ישראל ישורון, שהואשם בגרימת מותם של שבעת בני משפחת ברנשטיין-גוטשטיין ז"ל בשנת 2010, הגיע להסדר טיעון מקל עם הגשת כתב אישום מתוקן.

העונש על פי כתב האישום המקורי היה צפוי להיות עד 21 שנות מאסר בפועל, אולם על פי הפרסום של תמיר סטיינמן בערוץ 2, ביום חמישי הקרוב יוגש נגד יעקב ישראל ישורון כתב אישום מתוקן, במסגרתו הגיע פרקליטו עו"ד יגאל תמיר להסדר טיעון מקל מאוד יחסית, לאחר שחשף שורת כשלים של רכבת ישראל ומשרד התחבורה.

על פי הסדר הטיעון שפרסם סטיינמן בערוץ 2, הצדדים יטענו במשותף לעונש של שישה חודשי עבודות שירות ועד לשנתיים מאסר בפועל. במסגרת הסדר הטיעון פירט פרקליטו עו"ד יגאל תמיר שורת ליקויים, ובהם; במהלך הבלימה, החליק הרכב ללא יכולת היגוי אל תוך המפגש, זאת בשל הכביש המשובש; רכבת ישראל לא התקינה כל אמצעי אלקטרוני שיתריע מפני כך שרכבו של הנאשם נעצר על המסילה; התצפיתנית שהוצבה מטעם הרכבת לא התריעה מבעוד מועד על הרכב שהתקרב למסילה; בסיס מתקן המחסום, השירותים ומבנה התצפיתנית חסמו את קו הראייה לכיוון שממנו הגיעה הרכבת, ובנוסף היה גם ריבוי תמרורים אשר חלקם גם גרמו לסינוור.

על פי כתב האישום המקורי, התאונה אירעה עקב רשלנותו של ישורון, בין היתר, בכך שלא שם לבו לדרך שלפניו ולא הבחין באותות שהופעלו לפני המפגש המזהירים כי רכבת מתקרבת אל המפגש, לא עצר את רכבו בקו העצירה לפני המחסום, לא שם לב כי הרמזור שלפני המפגש מהבהב למרות שיכול היה להבחין בכך ממרחק של 200 מטר לפחות ובכך שהבחין בירידת המחסום רק ממרחק של כ-32 מטר, למרות ששדה הראייה במקום פתוח.
אסון הרכבת עבודות שירות מאסר יעקב ישראל ישורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד