י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כמו בארה"ב: קרן הריט הראשונה בישראל יוצאת לדרך

הלהיט החדש בתחום החסכונות לדיור: קרן הריט הראשונה בישראל, תאפשר לכם להשקיע בדיור בכל סכום שחסכתם, להבטיח תנאים אידיאליים כמס רכישה מופחת וחלוקת 90% מהרווחים למשקיעים, ולשמר את ערך הכסף בצמוד למחירי הדירות בישראל

כמו בארה"ב: קרן הריט הראשונה בישראל יוצאת לדרך



בשבוע הקרוב תצא לדרך אי"ה אלטרנטיבת ההשקעה לדירות מגורים החדשה והראשונה בישראל. קרן הריט הראשונה למגורים בישראל - 'מגוריט ישראל בע"מ' יוצאת להנפקה ציבורית בבורסה בתל-אביב, זאת לאחר שגייסה בגיוס מקדים סך של 180 מיליון ₪.

מגוריט נכנסת לשוק בתקופה מיוחדת בה היא דרושה יותר מתמיד - מחירי הדיור גואים, ורבים רואים בה בשורה אמיתית בשוק ההשקעות בדירות למגורים בישראל. אם עד כה, הנהירה לרכישת דירות להשקעה הייתה נחלת רבים כאפיק השקעה סולידי ויציב, הרי שבשנים האחרונות הושמו חסמים גדולים בפני המשקיעים, על ידי צמצומים במתן האשראי בבנקים למשכנתאות, מסי הרכישה והמס העתידי המתוכנן על דירה שלישית ומעלה. בנוסף, השקעה בדירה כנכס גררה כאב ראש לא מבוטל במציאת שוכרים, תחזוק הדירות וספיגת עלויות שונות.

הפתרון שמציאה קרן הריט למשקיעים עונה על כל הבעיות הללו, הקרן תוכל לרכוש דירות במס רכישה מופחת בשיעור של 0.5%, פעילות הקרן פטורה ממס חברות ואינה ממוסה כלל על רווחיה ופעילותה, כמו כן יש לקרן פטור ממע"מ על השכרת הדירות, ולא חלים עליה כל התשלומים שיוטלו על בעלי דירה שלישית ומעלה. בנוסף, בעת מימוש הרווח - במקום מס שבח משלמים רק 20% רווחי הון על הרווח המצטבר.

האזרח הקטן לא צריך לחסוך מחיר דירה מלאה עד שיוכל לרכוש אותה ובינתיים הכסף יאבד את ערכו, במקום זאת הוא מצמיד את הכסף כל העת למחירי הדירות בארץ על ידי רכישת מניות בקרן הריט, מניות שישמרו על שווי כספו וערכן יטפס בהתאם למחירי הדירות שתרכוש הקרן.

מגוריט ישראל היא הראשונה אשר לקחה את היוזמה להקים קרן ריט ולהציע אלטרנטיבה כדאית להשקעה במגורים לציבור הרחב. הקרן תרכוש לפחות 20 יחידות דיור בכל פרויקט בפריסה גיאוגרפית או מקבצי דיור שיוצעו למכירה על ידי המדינה, מה שיוזיל משמעותית את עלויות רכישת הדירות ויאפשר לקרן לנהל ולתחזק את הנכסים באופן יעיל ואיכותי. הקרן תשכיר ותחזיק את הדירות לפרקי זמן ארוכים. על פי החוק מחויבת הקרן לחלק באופן קבוע מדי שנה לפחות 90% מרווחיה, שינבעו מדמי השכירות שיניבו הדירות, כדיבידנד לבעלי המניות. מה שיאפשר למחזיקים בה ליהנות מהכנסה שוטפת וקבועה של הרווחים.

קרן מגוריט מנוהלת על ידי בעלי תפקידים בכירים במשק הישראלי לשעבר: אייל גבאי, מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר (יו"ר); מנכ"לית האוצר לשעבר יעל אנדורן (יו"ר ועדת אסטרטגיה); ומנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים לשעבר מתי דב (מנכ"ל). הצוות הניהולי כולל גם את גיא פרג (יו"ר דירקטוריון אספן גרופ) ואורי ברוך (לשעבר מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט), שיכהנו כדירקטורים.

הקרן כבר קיבלה התחייבויות משורה של גופים מוסדיים וציבוריים שישקיעו בה הון ראשוני בסך של 180 מיליון שקל, במקביל לגיוס הון מהגופים המוסדיים ומהציבור. בין משקיעים אלה נמנים קופת הגמל של אקסלנס, קרן קיימת לישראל, קרנות פנסיה, וקרנות צדקה של הציבור החרדי המיועדות לחסכון ארוך טווח.

כותב השורות נוכח במפגש עיתונאים שערכה הקרן

קרן הריט השקעה דיור חסכון מניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד