י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

צה"ל תקף שוב תותחים של צבא אסד בסוריה

צה"ל תקף שוב תותחים של צבא אסד בסוריה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

בתגובה לזליגת הירי בצפון רמת הגולן אמש, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר תותחים השייכים למשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית.

"צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה" נמסר.

פצצת מרגמה התפוצצה אמש (ב') בצפון רמת הגולן כקילומטר מהגבול הסורי, לאחר שזלגה ככל הנראה ממלחמת האזרחים בסוריה, בין המורדים לצבא אסד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"אין הבדל בין זליגה לירי מכוון, הפצצה היא אותה פצצה ומהווה סיכון לחיי אדם" התריע ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה. לדבריו, "באחריות שר הבטחון וצה"ל להעביר מסר ברור לכל הגורמים בצידו השני של הגבול שכל נפילת פגז ואו פצמ"ר בגולן יחשב כירי מכוון לישראל וצה"ל יגיב בעוצמה להשמדת מקורות הירי ופגיעה בכוחות להם הוא משתייך".

במהלך השבת האחרונה התפוצצה פצצת מרגמה בצפון רצת הגולן, ובתגובה לכך מטוסי חיל האוויר תקפו תותחים של המשטר הסורי.

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר כי הסכם הפסקת האש בסוריה בין כוחות צבא אסד למורדים, אשר נכנס לתוקפו היום בחסות שרי החוץ של ארצות הברית ורוסיה, הוא כנראה ההזדמנות האחרונה 'להושיע' את המדינה ולהגיע לאיזשהו הסדר פוליטי לסכסוך.

עם זאת הודיעו רבים מאגוני המורדים, בהם דאעש ואל קאעידה, כי הפסקת האש אינה מחייבת אותם, וכי הם ימשיכו להילחם. קרי הוסיף ואמר כי קיים סיכוי שארה"ב ורוסיה יאשרו מתקפות של הצבא הסורי נגד ארגוני טרור קיצוניים, וכי הימים הקרובים יהיה מאתגרים במיוחד לשמירה על הפסקת האש.

סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הסורי, "סאנא", דיווחה הלילה (ג') כי המורדים הפרו את הפסקת האש שהחלה אמש. לפי הדיווח, גורמי האופוזיציה שיגרו שלוש פצצות מרגמה בחאלב, וירו לעבר אזור מגורים בעיר.
צבא אסד סוריה תקיפה ישראלית הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד