כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עכשיו זה רשמי: ארה"ב חיסלה את דובר דאעש

שבועיים לאחר שחוסל דובר דאעש בהפצצה בסוריה, משרד הגנה האמריקני אישר כי אבו מוחמד אל-עדנאני נהרג

אבו מוחמד אל-עדנאני
אבו מוחמד אל-עדנאני

על רקע הטענות של משרד ההגנה הרוסי לפיהן מוסקבה היא שביצעה את המתקפה בסוריה שפגעה בדובר המדינה האסלאמית - דאעש, אבו מוחמד אל-עדנאני, משרד הגנה האמריקני אישר הלילה (ג') כי אל-עדנאני נהרג במתקפה אמריקנית ב-30 באוגוסט - בניגוד לטענות הרוסיות כי הצבא הרוסי הוא זה שחיסל אותו.

אל-עדנאני, דובר ארגון הטרור דאעש ואחד ממייסדי הארגון, נהרג בתקיפה אווירית בסמוך לחאלב שבסוריה לפני שבועיים. על פי ההודעה שפרסם דאעש בסוכנות עמאק, הוא "נהרג בעת שלחם בנסיון להדוף את המערכות הצבאיות נגד חאלאב", בעת שעקב אחר הפעילות הצבאית באזור העיר חאלב שבצפון סוריה.

מדובר באחד הקצינים הוותיקים והבכירים בארגון הטרור, שהפיץ מספר רב של הקלטות תעמולה ברשת, בין היתר קרא למוסלמים בצרפת לתקוף את "הצרפתים המזוהמים בכל דרך אפשרית". על פי הדיווח מאת סוכנות הידיעות של דאעש, אלעדנאני, אחד ממנהיגי התנועה הבולטים ומהבודדים ממקימי הארגון ששרדו עד כה.

ב-23 באוקטובר 2015, פרסם הארגון הפועל בעיראק ובסוריה, לראשונה בתולדותיו, הכרזה כלפי ישראל, דוברת עברית. במהלכה, הדובר מאיים על השמדת ישראל, לועג לכך שמספר קטן של פיגועי דקירה הכניסו את היהודים לחרדות, ומעודד את הפלסטינים להמשיך באלימות שלהם - ה"אינתיפאדה" כלשונם - ולהרג כמה שיותר יהודים, עד שלא יוותר יהודי אחד בארץ ישראל. ההכרזה הופצה בידי הארגון ברשתות החברתיות.

על פי נתוני גורמי הביטחון בישראל, נכון לחודש ינואר 2016 התנדבו לשורות הארגון למעלה מ-60 אזרחים ערבים ישראלים, אחד מהם אף שירת כחייל בחטיבת גבעתי. חלקם נפצעו ונהרגו, עם חלקם אבד הקשר וחלקם הוצאו להורג באשמת ריגול. חלקם חזרו לארץ ונשפטו למאסר.
דאעש המדינה האסלאמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד