ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שר הביטחון ליברמן פער פיו נגד קודשי ישראל - והח"כים שותקים

מה קורה להם? בעבר דברים כאלו מפי נציג בכיר בממשלה לא היו עוברים ללא מחאה, אך היום - למרות הפרסום הרב, ועל אף פניית 'בחדרי חרדים' לחברי הכנסת החרדים, אף נציג חרדי לא הסכים לגנות את דברי הבלע של שר הביטחון ליברמן

ליברמן ודרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ליברמן ודרעי, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

למרות דבריו החמורים של שר הביטחון אביגדור ליברמן, הנציגות החרדית בכנסת, הן מש"ס והן מ'יהדות התורה', שותקת ולא מגיבה. גם לאחר פניית "בחדרי חרדים" לשרים ולכמה מהח"כים החרדים – תגובתם לא התקבלה ומחאה על דברי הבלע לא נשמעה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בנאום שנשא ליברמן אמש (ב') באוניברסיטת אריאל הוא התרברב ואמר כי "אני צם בתשעה באב, בצום גדליה, ביום הכיפורים, ולמחרת אני הולך למסעדה לאו דווקא כשרה - העיקר שתהיה טעימה".

בנוסף סיפר כי "אשתי אשה דתית, אני לגמרי לא שומר מצוות, אנחנו חיפשנו יישוב מעורב. אצלי ביישוב גרים גם חרדים, גם כיפות סרוגות וגם חילונים, כולם מסתדרים מצוין. אני ביום שישי יושב סביב שולחן שבת, מדליקים נרות עושים קבלת שבת, ובשבת בבוקר אני נוסע ל'עונג שבת' שלי לשחק טניס, או לראות משחק כדורגל".

בהמשך דבריו תקף ליברמן את גדולי ישראל ואמר כי כאן בישראל "הרבנים הם אלו שיוצרים את הבעיות במקום לפתור אותן".

"למה צריך מועצות דתיות, מה זה מועצות דתיות? סך הכל אנחנו מחזיקים במשכורת אלפי קומיסרים שהם נציגי המפלגות, פשוט משכירים מפלגה בשכר על חשבון משלם המיסים", תקף שר הביטחון, "כמו שבכל עירייה יש מחלקת תרבות, חינוך והנדסה – צריכה להיות מחלקה לשירותי דת. אין שום צורך במועצות דתיות, שאנחנו במו ידינו משלמים לאנשים פוליטיים שמשרתים מפלגות ולא משרתים את הדת, להיפך, מאותה עיירה שאני באתי - למדתי שתפקידם של הרבנים זה לגשר על הבעיות ופה כאילו הרבנים יוצרים את הבעיות, בדיוק ההיפך".

שתיקת המפלגות החרדיות בעניינו של ליברמן מצטרפת אל שתיקתן מול חילולי השבת ב'רכבת ישראל'. נראה כי הן עושות הכל להימנע מחיכוכים קואליציוניים, וזאת כדי לשמר את הקואליציה הנוכחית, ובכל מחיר.

כזכור, לפני כשבוע נחשפו דבריו החמורים של ראש הממשלה נתניהו נגד הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו סביב התנגדותו של הרב לאו לחילול השבת (ומתווה הכותל) בנוכחות הנציגים החרדים. ראש הממשלה אף הציב "אולטימטום" לרב הראשי עקב פסקיו ההלכתיים. גם שם לא נשמע ציוץ מכיוונם של חברי הסיעות החרדיות.

ליברמן החרדים משבר השבת קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד