כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מדוע ביקש הרב שטינמן להקיז דם שוב מאותו מקום?

סיפור מצמרר על גדלותו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן פורסם השבוע, וממחיש את יראת השמים הגדולה של ראש הישיבה - גם במחיר של כאב עצום

הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב כהן - פלאש 90
הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב כהן - פלאש 90

סיפור מצמרר נחשף השבוע בכרך החדש של סדרת הספרים "סברי מרנן" - סיפור שסיפר הגאון רבי מרדכי בונם זילברברג, רב שיכון ה' בני ברק ומראשי ישיבת "אוצרות התורה", הלומד עם הגראי"ל שטטיינמן בחברותא.

"סיפר לי ר' משה דוד רוזנפלד, המשמש כאח רפואי, שבאחד הפעמים בא לקחת 'דמים' מראש הישיבה. לאחר שהוציא את הדם ראה שאין זה מספיק וביקש לעשות דקירה נוספת, להוציא דם נוסף מידו השנייה, וסירב, ואמר שיוציא מאותה היד שהוציא בתחילה ומאותו הנקב", מספר הרב זילברברג.

"הרב רוזנפלד אמר לראש הישיבה, כי להוציא דם מאותו נקב יהיה כרוך בכאבים גדולים, ואמר הרב שטיינמן אף על פי כן, ובאותו המקום. לא נותרה לו ברירה ועשה כך".

לאחר מכן שאל הרב רוזנפלד - "ילמדנו רבינו, מפני מה הורה דווקא באותה היד ובאותו הנקב?" אמר לו הרב שטיינמן להביא גמרא חולין, והראה לו את דברי הגמרא "דם הניקוב מכפר כדם עולה", ומבואר בגמרא, שכל זה רק מתי שמוציאים פעמיים מאותו הנקב, כשעדיין לא נתרפא מהפעם הראשונה, שיש בזה צער גדול. ואמר הרב שטיינמן. "אם כבר הייתי צריך לזה, מדוע לא להרוויח לכפר כדם עולה?"

הספר החדש בסדרה עוסק בענייני חינוך שהוציא הרב יחיאל סבר, הסיפור מובא בפרק "מעשה רב" הכולל עובדות ומעשים מגדולי ישראל בדרכי החינוך והחיים.
נקב דם הרב זילברברג סברי מרנן הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד