כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בנט מציג: להכניס לחילונים יהדות, ולחרדים ליבה

שר החינוך בנט מסתכסך עם כל מי שרק אפשר • לחילונים הוא מציע להכניס ולהגביר את לימודי היהדות, וחוטף על כך אש - ומול החרדים הוא מתעקש לתמוך בלימודי ליבה

השר בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
השר בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

דברים שאמר שר החינוך נפתלי בנט אמש (שני) עוררו ביקורת רבה ושיח ער בתקשורת הכללית - "ההצטיינות ביהדות חשובה בעיניי יותר מלימודי המתמטיקה והמדעים", אמר השר באירוע של קרן תל"י, "עלינו להיות מעצמה רוחנית. ככה נשוב להיות אור לגויים". עם זאת הבהיר בנט כי הוא מעוניין אף להכניס לחינוך החרדי את מקצועות הליבה.

הבוקר השיב בנט לביקורת על דבריו ואמר כי "מדהים אותי שיש איזושהי פוביה, איזה פחד לדעת מי זה שלום עליכם, מה זה קידוש או לדעת מה זה הדלקת נרות". בנט הוסיף לטעון כי "זה שלנו, אין לנו כמדינה יהודית קיום מבלי לדעת תנ"ך". את הדברים אמר שר החינוך בראיון לגלי צה"ל והוסיף - "זה ממש בייסודנו וחלילה שיקום דור שלא ידע את הדברים, אנחנו יהודים, לא מספיק להיות רק אומת הסטארט-אפ אלא גם להיות עם התנ"ך".

כאמור, באירוע אמש אמר בנט כי "התורה שלנו היא זאת המחיה אותנו. בלעדי התורה הזאת – אנחנו כמו אטוֹמים בחלל". לדבריו, "ההתמקדות שלי בהישגים, במתמטיקה, באנגלית, לא תבוא על חשבון הערכים שלנו, הם שלובים זה בזה, אני שואל, למה שילד יהודי לא ידע מה זה קידוש? מה זה 'שמע ישראל'? כל ילד צריך להכיר את המורשת ואת התנ"ך, להגיע לירושלים, זה המהות של החינוך.

"לא הגיוני שישנם ילדים שמתבגרים ומתגייסים לצה"ל, מבלי שהיו בירושלים או בכותל המערבי", אמר בנט, "אני כשר חינוך של המדינה היהודית אחראי לכך שיחשפו למורשת שלנו ולמסורת שלנו, יש פחד מלדעת מה זה קידוש, מה זה הדלקת נרות, זה של עם רחוק? זה שלנו. אין סיבה שבארץ שלנו נגדע מסורת של אלפי שנים. אין לנו כמדינה יהודית זכות קיום בלי להכיר ולדעת. זה ביסודותינו וחלילה שיקום דור שלא יכיר את הדברים האלה".

דברים דומים אמר שר החינוך גם ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי', "כעת אנחנו בחודש אלול, כמה ילדי ישראל לא יודעים מה זה סליחות? אני לא מתכוון להחזיר אף אחד בתשובה, אבל חשוב שידעו ויכירו את המסורת שלנו".

למרות דבריו הבהיר בנט על לימודי הליבה במגזר החרדי, "אני בעד להכניס לימודים למוסדות החרדים, אני יושב היום עם רשתות חרדיות ואני אומר לך שיותר ויותר רשתות רוצות את זה, הכלים של מתמטיקה ואנגלית, אני חושב שצעירים וצעירות חרדים וחרדיות - יהיה להם את הכלים הללו. אני כל חיי גם לומד תורה וגם יכולתי לעשות אקזיט ענק".
נפתלי בנט לימודי יהדות סערת הליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד