כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אמסלם מבזה את גדולי ישראל: "יהדות ספרד המפוארת נחטפה"

ח"כ לשעבר חיים אמסלם מש"ס מפרסם סרטון לקראת הפריימריז בבית היהודי, ובו הוא מאשים כי "יהדות ספרד נחטפה" על רקע תמונתם של הרב שך, הרב אלישיב והרב שטינמן • אמסלם הודה ל'בחדרי' כי הסרטון פוגעני - אך בחר שלא להסיר אותו

צילום מתוך הסרטון המבזה
צילום מתוך הסרטון המבזה

האשמה חמורה נגד מרנן גדולי ישראל - בדרך לפריימריז במפלגה הדתית מאשים חיים אמסלם את גדולי ישראל שנפטרו ושיבדלו לחיים בקיצוניות, ואף אומר - "יהדות ספרד המפוארת נחטפה", וזאת על רקע תמונתם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כחודשיים הודיע הח"כ לשעבר חיים אמסלם כי הוא מצטרף ל'בית היהודי', זאת לאחר שעזב את מפלגות ש"ס והליכוד. במטרה לגייס תומכים שיתפקדו עבורו ל'בית היהודי', פרסם אמסלם ברשת סרטון בו הוא מאשים כי "יהדות ספרד המפוארת נחטפה", כשברקע מתנוססת תמונתם של מרנן ורבנן מרן הגראמ"מ שך, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל ומרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, אותם הוא למעשה מכתיר כ"קיצונים".



"כשהגענו לציון", אומר אמסלם, "יהדות ספרד המפוארת פשוט נחטפה. היא נחטפה בידי מי שהכניסו בה רוח אחרת. כמה כואב לראות צעירים ספרדים נצר לתרבות מפוארת של רבנים, למדנים, הוגי דעות, פייטנים ומשוררים, זונחים את מסורת אבותיהם, מאמצים תרבות זרה ומתבטלים בפני הנהגה ליטאית קיצונית וסופגים השפלות ואפליה מידי יום".

"אני קורא לכל מי שמגדיר את עצמו כיהודי, ספרדי ומאמין", ממשיך אמסלם, "תסתכל בראי ותשאל את עצמך - האם אתה ממשיך את מסורת אבותיך - מסורת של מתינות, של אהבת ישראל התמימה, של פרנסה בכבוד, של אחדות, וכן, גם של ציונות. כן, ציונות היא לא מילה גסה.

"אחיי הספרדים אני קורא לכם לחזור הביתה, כי ספרדי אמיתי הוא ציוני, וציוני מקומו איתי בבית היהודי. יחד נחזיר עטרה. נחזיר, אבל באמת", הוסיף לסיום.

מזועזעים מהשימוש הנמוך בביטוי 'חטיפה' והגדרת גדולי הדור ומנהיגי הציבור החרדי כ'קיצונים', פנינו לשמוע את תגובת אמסלם, המקפיד כי לשמו יוצמד תואר הרב.

בתגובה ל'בחדרי חרדים' אמר אמסלם - "אמרתי למפיק שאני מוחה על כך, ויש לשנות, אני לא מסכים, היא נחטפה על ידי כוחות פוליטיים, התמונה לא במקום ולא מתאימה לרעיון".

למרות פניית "בחדרי חרדים" אמש לאמסלם, בשעה זו הסרטון הפוגע טרם הוסר מהיוטיוב ומהפייסבוק, זאת על אף חומרתו ועל אף שאמסלם התנער ממנו.

חיים אמסלם גדולי ישראל הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 101 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד