י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אזולאי: "שליברמן ילמד את מערכת הביטחון"

שר הדתות הגיב לדבריו החריפים של יו"ר ישראל ביתנו על המועצות הדתיות: "אני בטוח ששר הביטחון טועה - וברגע שהוא יבוא וילמד אין לי ספק שהוא יחזור בו מדבריו

אזולאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אזולאי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבוקר (שלישי) פורסם ב"בחדרי חרדים" כי למרות דבריו החמורים של שר הביטחון אביגדור ליברמן אמש, נגד השבת, הכשרות, הרבנים והמועצות הדתיות - הנציגות החרדית בכנסת, הן מש"ס והן מ'יהדות התורה', סירבה להגיב לדבריו החמורים, זאת גם לאחר פניית "בחדרי חרדים".

אלא שמאוחר יותר, השר לשירותי דת דוד אזולאי שבר שתיקה ותקף את ליברמן על דבריו נגד המועצות הדתיות, "אני מציע לשר הביטחון - קודם כל ללכת ללמוד את מערכת הביטחון שהוא מופקד עליה, ואחר כך אני מזמין אותו לבוא וללמוד מה נעשה בשירותי הדת, וזאת בכדי לעכל מקרוב את הדברים לפני שמשמיצים", אמר ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי'.

אזולאי המשיך לתקוף את ליברמן: "יש לי תחושה שכנראה שר הביטחון לא מספיק בקיא בנעשה במערכת שירותי הדת במדינת ישראל - שהם נותנים שירות לכל אדם מהרגע שהוא נולד ומלווים אותו לכל אורך הדרך עד גיל 120", לדבריו, "כדאי מאוד ששר הביטחון יכיר תודה לכל אותן נשים צדקניות, לבלניות שנותנות שירותים ולאותם קברנים ומשגיחי כשרות".



על השאלה "מדוע צריך את המשרד לשירותי דת ומדוע לא עדיף ששירותי הדת יעברו דרך העיריות?" השיב אזולאי כי "ראינו כבר בעיריות כשמדובר על ילדי החינוך החרדי - אז הם במקום האחרון, יש מקום - הם מקבלים בית ספר ואם אין הם לא מקבלים, אותו דבר יהיה בשירותי הדת – אם הם יעברו לרשות המקומית אנחנו יודעים מה יקרה, שירותי הדת יהיו בעדיפות אחרונה, ראש העיר ברצותו ייתן וברצותו לא ייתן ולכן אנחנו לא רוצים להיות סמוכים על שולחנו של אף ראש עיר, זאת צריכה להיות מערכת עצמאית".

"להשמיץ מחוסר ידיעה זה הדבר הכי קל. אני בטוח ששר הביטחון טועה - וברגע שהוא יבוא וילמד אין לי ספק שהוא יחזור בו מדבריו", סיכם השר אזולאי.

כזכור, מעבר להתרברבות על אכילה במסעדות טריפה, תקף ליברמן בעת ביקורו באוניברסיטת אריאל את המועצות הדתיות והרבנים וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", לדבריו: "למה צריך מועצות דתיות, מה זה מועצות דתיות? סך הכל אנחנו מחזיקים במשכורת אלפי קומיסרים שהם נציגי המפלגות, פשוט משכירים מפלגה בשכר על חשבון משלם המיסים".

שר הביטחון הוסיף כי "כמו שבכל עירייה יש מחלקת תרבות, חינוך והנדסה – צריכה להיות מחלקה לשירותי דת. אין שום צורך במועצות דתיות, שאנחנו במו ידינו משלמים לאנשים פוליטיים שמשרתים מפלגות ולא משרתים את הדת, להיפך, מאותה עיירה שאני באתי - למדתי שתפקידם של הרבנים זה לגשר על הבעיות ופה כאילו הרבנים יוצרים את הבעיות, בדיוק ההיפך".
דוד אזולאי איווט ליברמן תגובה שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד