כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

לראשונה מאז השואה: ישוב חרדי מוקם בפולין

בברכת רבנים ואדמו"רים, יוזם הרב פנחס פאמפ הקמת יישוב חרדי למהדרין על אדמת פולין - במחיר מוזל

הבניינים החדשים שיבנו בפולין
הבניינים החדשים שיבנו בפולין

היסטוריה בפולין: לראשונה מאז השואה יקום ישוב יהודי חרדי במדינה. מדובר ברעיון שנראה עד לא מזמן רחוק מהמציאות, אך בימים האחרונים הוא רוקם עור וגידים, עם התחלת הבניה בעיר דינוב שבפולין.

הוגה הרעיון, הרב פנחס פאמפ ממקימי מוסדות בני יששכר דינוב בפולין, מספר ל'בחדרי חרדים' על המיזם החדש עליו הוא עובד כבר כמה שנים, ומעביר בשקט את האישורים הנדרשים, בכדי לא לעורר הדים מיותרים והתנגדויות, לפי המלצות שקיבל מהנהגת העיר והמחוז, לאחר שהביעו את הסכמתם להקים ישוב יהודי באיזור גאליציה שבפולין - מקום בו התגוררו יהודים רבים ובפרט גדולי ומנהיגי חצרות האדמו"רים והחסידויות בטרם השואה.

ואכן הכל עבר בשקט, האישורים המיוחלים הגיעו בשבועות האחרונים, ומיד הוחל בעבודת החפירות והבניה.

עצם הרעיון של הקמת הישוב החל כאשר הרב פאמפ פגש יהודים רבים שבאים לעשות עסקים בפולין, ונתקלים הן בימות החול והן בשבתות ללא מנין, וגם עם בעיות בכשרות האוכל, כמו כן פגש בחלוף השנים בעשרות יהודים פולנים שבגלל איזור מגוריהם במרכזי הערים הגדולות נסחפו עם זרם הרחוב הפרוץ, וברגע שיתגוררו באיזור מיוחד ליהודים חרדים - הרחק ממרכזי הגויים יקל עליהם לשמור על יהדותם בקפידה.

הרב פאמפ מספר ל'בחדרי חרדים' שפנה גם לגדולי ישראל בארץ ובאירופה וקיבל את תמיכתם, אף קיבל ביום שישי האחרון טלפון מאחד מגדולי האדמו"רים בדורינו ובו סיפר לו האדמו"ר ששמע אודות התחלת הבניה, והתבטא שזה יום שמחה לצדיקים שגרו במקומות האלו שיהודים חוזרים למרות הקושי של השואה ללמוד תורה במקום שבו הם ישבו ועמלו בתורה והקימו את דרך החסידות. האדמו"ר אף הוסיף שהוא רוצה אחרי החגים לראות את התוכניות ולשלוח לשם את חסידיו שמתגוררים באירופה.

בנוגע לשאלת זמני איכלוס השכונה החדשה, מספר הרב פאמפ שהכל תלוי בקונים, אבל לפי הערכתו כבר בקיץ הקרוב יושלם בינוי הפרוייקט הראשון שמכיל 15 וילות ועלותו 70.000 דולר בלבד, כאשר הערך האמיתי של דירה כזו עומד על כ 120.000 דולר.

















דינוב פולין שואה ישוב חרדי הבני יששכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד