י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בכיר במערך שירותי הדת מפתיע: "ליברמן צודק, צריך לסגור את המועצות הדתיות"

האם הח"כים החרדים שותקים לדברי ליברמן כי הם מסכימים עמו? בכיר במערך שירותי הדת מפתיע בשיחה עם 'בחדרי חרדים' וטוען: "המועצות הדתיות גורמות לתקלות רבות, ומטרתן בעיקר לספק תעסוקה לפעילי מפלגות משועממים וחסרי תעסוקה"

המועצה הדתית בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
המועצה הדתית בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש90 צילום: יונתן זינדל/פלאש90

דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד הרבנים והמועצות הדתיות, כפי שדווחו בהרחבה ב"בחדרי חרדים" – ממשיכים לחולל סערה רבה.

כזכור, הבוקר (שלישי) פורסם כי גם לאחר פניית 'בחדרי חרדים' - הנציגות החרדית בכנסת, הן מש"ס והן מ'יהדות התורה' - סירבה להגיב על דברי ליברמן, כשהיחיד ששבר שתיקה היה השר לשירותי דת דוד אזולאי שהגן על קיומן של המועצות הדתיות.

אלא שבאופן מפתיע, גורם בכיר במערך שירותי הדת אומר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי ליברמן צודק במתקפה נגד המועצות הדתיות, לדבריו, "השר ליברמן צודק במאת האחוזים בעניין הזה. המועצות הדתיות גורמות לתקלות רבות באספקת שירותי הדת לציבור הרחב ומטרתן בעיקר לספק תעסוקה לפעילי מפלגות משועממים וחסרי תעסוקה", הוא מאשים.

הבכיר מוסיף לתקוף בחומרה, "אין כמעט מועצה דתית שאין בה סכסוכים בין הרב לבין ראש המועצה. ראשי המועצות מתערבים בכל תחום כולל תחומי הלכה שהרב אמור לטפל בהם. יש מקומות בהם רב העיר עובר התעללות ממשית מראש המועצה, כיוון שהרב בוחר שלא להתיישר לפי רצונותיו. מדובר במצבים מבישים ממש ויש לעשות הכל כדי לשנות את המצב מהיסוד".

לדבריו, "המצב היום הוא שבו בכל עיר יש עוד מעין 'עירייה קטנה' שמטפלת בשירותי הדת באופן עצמאי ועושה ככל העולה על רוחה - הוא אבסורד ומוביל לנזקים רבים, והוא מודל חסר תקדים בכל השירות הציבורי במדינת ישראל. אין לזה אח ורע בשום תחום אחר בממשלה וברשויות".

במהלך השיחה עם "בחדרי חרדים" מציע הבכיר להפוך את המועצות הדתיות למחלקות דת שיפעלו ישירות מהמשרד לשירותי דת, כמו סניפי משרד הפנים בערים השונות או לחלופין להפוך אותם למחלקות ברשויות המקומיות, עם הרגולציה של המשרד לשירותי דת, כפי שפועלות מחלקות הרווחה בעיריות ברחבי הארץ.

כזכור, הסערה החלה לאחר שליברמן אמר אמש כי "מה שקורה אצלנו זה דבר בלתי נסבל, למה צריך מועצות דתיות, מה זה מועצות דתיות? סך הכל אנחנו מחזיקים במשכורת אלפי קומיסרים שהם נציגי המפלגות, פשוט משכירים מפלגה בשכר על חשבון משלם המיסים".

עוד הוסיף שר הביטחון: "כמו שבכל עירייה יש מחלקת תרבות, חינוך והנדסה – צריכה להיות מחלקה לשירותי דת. אין שום צורך במועצות דתיות, שאנחנו במו ידינו משלמים לאנשים פוליטיים שמשרתים מפלגות ולא משרתים את הדת, להיפך, מאותה עיירה שאני באתי - למדתי שתפקידם של הרבנים זה לגשר על הבעיות ופה כאילו הרבנים יוצרים את הבעיות בדיוק ההיפך".

כאמור, הבוקר, השר אזולאי הגיב לדברים ואמר ב'קול חי' כי "אני מציע לשר הביטחון - קודם כל ללכת ללמוד את מערכת הביטחון שהוא מופקד עליה, ואחר כך אני מזמין אותו לבוא וללמוד מה נעשה בשירותי הדת, וזאת בכדי לעכל מקרוב את הדברים לפני שמשמיצים".

דובר המשרד לשירותי דת דניאל בר סירב להגיב לדברים, ומדובר השר אזולאי טרם התקבלה תגובה.
ליברמן שירותי דת מועצות דתיות דוד אזולאי משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד