י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השמאל והערבים מאשימים: "בנט מחזיר בתשובה"

שר החינוך סופג מתקפה חריפה בגין דבריו על חשיבות היהדות יותר ממתמטיקה: "לא נאפשר לבית היהודי לדחוף לילדים שלנו החזרה בתשובה במסווה של 'ידע רוחני'"

בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
בנט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מתקפה משמאל על שר החינוך נפתלי בנט, בעקבות נאומו בקיסריה בו הצהיר כי היהדות חשובה למערכת החינוך יותר ממתמטיקה. חברי כנסת מהשמאל ומהמפלגות הערביות פתחו במתקפה רבתי נגד בנט ונגד "החזרה בתשובה" שהוא מעודד, לטענתם.

יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה היום (ג) כי "כשבנט אומר שלימודי יהדות חשובים בעיניו יותר מלימודי מתמטיקה ומדעים, אני יודעת בדיוק לאיזו יהדות הוא מתכוון, כי ראיתי לאיזה גופי החזרה בתשובה בנט מעביר תקציבים".

"זה באמת יופי ששר החינוך למד לדקלם ש'היהדות היא של כולם', אבל איכשהו משרד החינוך בראשותו מקפיא את התמיכה בארגונים פלורליסטיים ומעביר 90% מהתקציב ללימודי זהות יהדות בבתי ספר ממלכתיים לארגונים אורתודוכסיים בלבד. ההטיה הזו לא רק מריחה משחיתות, היא גם מוכיחה שבעיני בנט הדרך הלגיטימית היחידה להיות יהודים היא הדרך שלו", האשימה.

גם חבר הכנסת טאלב אבו עראר מהמפלגה הערבית המאוחדת יצא למתקפה נגד בנט. אבו עראר אמר כי מדובר בשר השנאה וההתנחלויות והודיע כי מפלגתו תתנגד ליהוד תכניות הלימוד במערכת החינוך במדינת ישראל.

גם ברשתות החברתיות זכה בנט למתקפה חריפה במסגרתה האשימו אותו פעילי שמאל בניסיון להחזיר בתשובה את ילדי ישראל ולהשפיע על התלמידים באמצעות תורת ישראל במקום משנה ליברלית סדורה.

לדברי ח"כ גלאון זו גם בדיוק הסיבה שבגללה ילד בחטיבה בחינוך הממלכתי-דתי מקבל בכל שנה 3,550 שקלים יותר מבן גילו בחינוך החילוני. "אנחנו לא נאפשר לבית היהודי לדחוף לילדים שלנו החזרה בתשובה במסווה של 'ידע רוחני'. עד כאן", הודיעה נחרצות.
נפתלי בנט שר החינוך מתקפה החזרה בתשובה יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד