כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מנהל מוסד לבחדרי: כאשר נזכה - ההורים יקבלו כסף חזרה

הורים רבים קיבלו מכתבים ממוסדות הלימוד של ילדיהם ובהם דרישה לתשלום נוסף עבור הצהרונים • הורים זועמים: "מדוע עלינו לשלם סכום נוסף"? • אחד ממנהלי המוסדות שתחת אגוד הבעלויות בראיון לבחדרי חרדים, מסביר מדוע נאלצו לגבות כסף מההורים ומבטיח: "כאשר נזכה בתביעה - נשיב להורים את הכסף"

ילדים בתלמוד תורה. אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן/פלאש90
ילדים בתלמוד תורה. אילוסטרציה. צילום: מנדי הכטמן/פלאש90



סערת הצהרונים בשיא: לאחר ששנת הלימודים החלה ללא צהרונים, הודיעו מנהלי מוסדות להורים כי יפתחו אצלם צהרונים במידה וישלמו עוד כסף. כזכור, בכתבה שהבאנו ב'בחדרי חרדים', פירטנו את הבעייתיות שקיימת כיום בשיטת העברת הכסף ממשרד החינוך עד לזכיין שמנהל את הצהרונים.

מנהל אחד המוסדות בראיון ל'בחדרי חרדים', משתף בכאב על המצב אליו נאלצו להגיע.

נשלח מכתב להורים ובו הם נדרשים לשלם על הצהרון – מדוע?

"השאלה שצריכה להישאל היא מדוע ההורים משלמים לזכיין בכלל - עבור מה? ולענייננו. שיטת תקצוב הצהרונים היא שיטה פסולה מעיקרה כאשר משרד החינוך, במקום לעשות יום לימודים ארוך כפי שצריך, החליט על שיטה של צינורות על צינורות מטפטפים כאשר בסיכומם של דברים נכנס אדם חיצוני, זכיין של החברה למשק וכלכלה לתוך הגן שלנו, משתמש בציוד שלנו, משתמש בחשמל שלנו, משאיר גן בסוף היום לא בסטנדרט הניקיון שלנו ומעל לכל אין לנו כל פיקוח חינוכי על הנעשה בשעתיים ורבע שהילדים בצהרון.

הויכוח היחיד שיש על הזכיין הוא של החברה למשק וכלכלה על כל המשתמע.

אי לכך מאחר ואנו דואגים לחינוך ילדינו, אנו צריכים להכניס פיקוח שלנו חינוכי ופדגוגי על מה עושה המפעילה שאינה עובדת שלנו, בצהרון. ומה התכנים וההפעלה הפדגוגית על מנת שזה לא יהפוך לשעת בייביסיטר מהסוג הנחות ביותר.

עלות המפקחות, המדריכות, החשמל, הניקיון והציוד עולה הרבה מעבר ל- 40 שקלים של ההורים. מספר הילדים הממוצע בצהרון הנו 22 ילד, כפול 40 שווה 880 שקלים, כאשר עלות הפיקוח הפדגוגי, החשמל, הניקיון והמסתעף עולה מעל 1200 שקלים לחודש לכל כיתת גן".

השאלה המתבקשת היא: במה אשמים ההורים?

"כידוע, אנו נערכים לתביעה משפטית מול הזכיינים ומול משרד החינוך על מנת שיתקצב באופן מלא את ההוצאות החינוכיות, הפדגוגיות והגשמיות. וברגע שנזכה – יוחזר הסכום להורים לאלתר. יצוין כי משרד החינוך מעביר 8% תקורה עבור ההוצאות, מתוכן נלקח על ידי משכ"ל כ-4.5% נכון לשנת הלימודים הקודמת, והיתר לזכיין. לבעלות הגן שלמעשה מעניקה את כל השירות: מבנה, ציוד וצוות פדגוגי, לא משולמת פרוטה אחת, על אף מכתבו של מר חיים הלפרין כי התקורה הנ"ל אמורה לכסות את תשלומי הניקיון החשמל וכו', אך הכסף נעלם בדרך.

אגוד הבעלויות מאגדים תחתם מאות רבות אם לא אלפי כיתות גן בת"תים ברחבי הארץ, ופועלים ללא לאות מזה חמשה חודשים על מנת לפתור את הבעיה ולהעביר את הצהרונים להפעלה ישירה של יום לימודים ארוך. עד פתיחת שנת הלימודים לא הצליח הדבר. המאבק יימשך עד להפעלה ישירה לטובתם החינוכית של הילדים, ובאגוד מבטיחים כי עם זכייתנו בעתירה המשפטית והחזר ההוצאות על ידי הזכיין/משכ"ל/משרד החינוך, יושב להורים כספם בחפץ לב ובשמחה.

אנו חפצים בטובת הילדים וההורים שלנו, אוהבים אותם וחושבים רק עליהם, אך טובתם כרגע היא לשלם סכום קטן וליהנות מחינוך טוב ואיכותי עם פיקוח פדגוגי רוחני כפי שהם מקבלים בבוקר, מאשר לא לשלם 40 שקלים ושהילדים יהיו בבייביסיטר ללא פיקוח והכוונה, ומעל לכל עם פיקוח שבלשון המעטה, אינו מקצועי".



צהרונים מוסדות חרדים אגוד הבעלויות מכתב להורים כאוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד