כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

יומיים לגזר הדין • דוצי גוטשטיין ל'בחדרי': "שלא ייענש, הוא מסכן"

לפני כשש שנים נמחקה משפחת ברנשטיין על פסי הרכבת, מחרתיים ייגזר דינו של הנהג • ניצול התאונה דוצי גוטשטיין ל'בחדרי': "בן אדם מסכן, אין מה לתבוע אותו. שלא ייענש" • אשת הנהג: "בעלי מרוסק נפשית. אורי זוהר החזיק אותנו" • טענות קשות על משרד התחבורה

יומיים לגזר הדין • דוצי גוטשטיין ל'בחדרי': "שלא ייענש, הוא מסכן"

ביום חמישי בשעה 13:30, השופטת רבקה שוורץ מבית משפט השלום לתעבורה באשקלון צפויה לגזור את עונשו של נהג המיניבוס יעקב ישראל ישורון (42) שברכבו נהרגו שבעת בני משפחת ברנשטיין ז"ל בשנת 2010.

בהסדר טיעון מקל, סוכם כי פרקליטו יבקש לגזור על הנהג שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, "אחריותו היא לכל היותר בגדר רשלנות רגעית נמוכה". לעומת זאת הפרקליטות תבקש לגזור עליו שנתיים מאסר בפועל.

הנוסע היחיד שניצל למעט הנהג, ומאז כבר הקים משפחה חדשה, אומר היום (ג') ל'בחדרי חרדים': "אם זה היה תלוי בי, שלא ייענש בכלל".

דוצי גוטשטיין הי"ו, איבד בתאונה את בנו בן השנה וחצי מרדכי-אהרן ואת אשתו מלכי ע"ה. היום, שש שנים לאחר התאונה, בהן הספיק להחלים, להתחתן ואף נולדה לו בת, מתייחס בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לגזר דינו של הנהג שצפוי להיקבע מחרתיים.

"הוא בן אדם מסכן, הוא עבר טראומה שאף אחד לא רוצה לעבור אותה. הוא בן אדם שאי אפשר להעמיד אותו לדין, אין מה לתבוע. אם זה היה תלוי בי, שלא יגזרו עליו עונש מאסר וגם לא עבודות שירות".

"אנחנו יהודים ומאמינים שהכל מהשמים. אנו נמצאים בחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, צריך להרבות ברחמים ולא לשנוא אחד את השני", אומר דוצי. "מאז התאונה לא הייתי בקשר עם הנהג ולא ראיתי אותו. נכון, היה מפגש של אבא שלי אצלו בבית, אך אני לא הייתי שם".

דוצי מתייחס בשיחה ל'בחדרי' לכתב האישום המתוקן בו עולים כשלים מצד רכבת ישראל ומע"צ. "מיד לאחר התאונה הם הסירו כל חשד מעצמם והאשימו רק את הנהג. עכשיו מתברר שהיו כשלים חמורים מצידם שאולי היו מונעים את התרחשות התאונה המזעזעת. אפשר ללמוד מכך, שלא לשפוט בן אדם ברגע הראשון שקורה משהו.

"ישראל כץ שהיה גם אז שר התחבורה לא הגיע לנחם ולא שלח תנחומים. אני חושב, אולי בשביל שלא יאשימו את משרד התחבורה. גם רכבת ישראל לא שלחו איגרת תנחומים מאז ועוד היום", הוא מאשים.

בתאונה הקשה נהרג אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין שהיתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי אהרן ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי-אהרון בן ה-9. דוד (דוצי) בעלה של מלכי, נפצע באורח בינוני וכעבור תקופה שוחרר מבית החולים. נהג המיניבוס נפצע אף הוא באורח בינוני.

האישה בוכה: "עברתי דברים קשים"
נועה ישורון, אשת הנהג יעקב ישראל ישורון, אומרה בשיחה כאובה ל'בחדרי חרדים': "שש שנים עברו מאז התאונה, עברנו חיים לא קלים ועדיין אנחנו עוברים. בעלי מבחינה נפשית מרוסק, גם הילדים כולם סובלים. אני היחידה שמחזיקה את הבית והילדים, גם עול הפרנסה עלי. ברוך השם, יש הרבה אנשים טובים בדרך שמאוד חיזקו וחיבקו ומחזיקים אותנו.

"אני בטבעי אדם עדין ורגיש, אך הכל נפל עלי ביום בהיר. מאז התאונה אני אישה מאוד חזקה, מכל הבחינות. גם המשפט היה עלי, בעלי לא בריא דיו כדי לנהל משפט, ארבע שנים הוא היה מאושפז בבתי חולים לסירוגין. הכוחות שיש לי, כוחות על טבעיים, זה בטוח משהו עליון, שהיה איתי 24 שעות. השם לא עזב אותי לרגע והרגשתי את זה בכל השש שנים. עברתי בדברים קשים מאוד אך עדיין השם היה איתי בכל מקום ובכל זמן.

"הרב אורי זוהר ובנו אהרן הם האנשים העיקריים שמחזיקים אותנו בכל המובנים, כללית, נפשית, הכל. גם לילדים הרב אורי הוא דואג בכל המובנים. זו הזדמנות להודות לו וגם להרב ידידיה מצגר ולכל תושבי ביתר.." תוך כדי הראיון, נועה פורצת בבכי ועוצרת לדקה. "באמת שתושבי ביתר הם אנשים מדהימים, חיבקו אותנו כל השנים, כולל משפחת ברנשטיין שחיבקה אותו בכל השנים האלה".

"עזבנו את ביתר ועברנו לנתיבות, אנחנו מנסים לשקם את עצמינו ומתחילים משהו חדש, ליד המשפחה שלי שאוהבת ותומכת מאוד ואנחנו מחכים לגזר דין. דוצי, אנחנו מחבקים אותו ושמחים על החיים החדשים שלו, התפללנו עליו כל השנים שיצליח ושיהיה לו רק טוב. הוא היה שכן טוב ואדם מקסים". נועה מתייחסת לדבריו של דוצי שלדעתו בעלה ישורון לא צריך לקבל כלל עונש ואומרת: "אני שמחה שהוא גם רואה את האמת. אני יודעת שמהיום הראשון הוא לא האשים אותו בשום דבר. בסך הכל הוא מכיר אותנו מאוד טוב, הוא היה גר מעלינו".
דוצי גוטשטיין אסון הרכבת גזר דין נהג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד