י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המאבק בעין גדי הוכרע: לא יוקם בית כנסת

המאבק בקיבוץ עין גדי שבדרום כנגד הקמת בית הכנסת ומקווה בקיבוץ הגיע לסיומו. לאחר הצבעה פנימית שהתקיימה אמש והיום בין חברי הקיבוץ הוכרע לבסוף שלא יוקם בקיבוץ בית כנסת ומקווה, זאת לאחר ש-90 תושבים הצביעו נגד הקמת בית הכנסת בעוד 69 בלבד הצביעו בעד

עין גדי (מתניה טויסיג, פלאש 90)
עין גדי (מתניה טויסיג, פלאש 90)

 

המאבק בקיבוץ עין גדי שבדרום כנגד הקמת בית הכנסת ומקווה בקיבוץ הגיע לסיומו. לאחר הצבעה פנימית שהתקיימה אמש והיום (שלישי) בין חברי הקיבוץ הוכרע לבסוף שלא יוקם בקיבוץ בית כנסת ומקווה, זאת לאחר ש-90 תושבים הצביעו נגד הקמת בית הכנסת בעוד 69 בלבד הצביעו בעד.

כפי שדווח אמש ב"בחדרי חרדים", המאבק בקיבוץ החל כאשר מועצת תמר החליטה לראשונה בתולדות קיבוץ עין גדי על הקמת בית כנסת ומקווה. אלא שהחלטת המועצה עוררה סערה בקרב חלק מתושבי הקיבוץ - שהתנגדו בנחרצות להקמת סממן דתי בישוב. טענתם הייתה כי הקמת בית כנסת ומקווה תביא ל'התחרדות' הישוב ולשינוי אופיו. מנגד, היו את תומכי הקמת בית הכנסת והמקווה שטענו, כי סממן דתי בישוב יגדיל את הכנסות בית המלון הנמצא בקיבוץ, ואף יביא למקום ציבור נופשים גדול מהמגזר החרדי והדתי.

הקמת בית הכנסת והמקווה זכתה לתמיכתו של חבר הקיבוץ וראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, שאמר הערב ל"בחדרי חרדים": "צר לי מאוד על ההחלטה, אני כואב על ההחלטה של הקיבוץ, זה טעות היסטורית, אני אמשיך עם האמונה והעשייה שלי, אני בטוח שבית כנסת יוקם אך לא פה".

מקיבוץ עין גדי נמסר: "תוצאות הצבעתם של חברי קיבוץ עין גדי על פרויקט המקווה ובית הכנסת הן בבחינת סופו והמשכו של תהליך דמוקרטי מרתק וחשוב לנו כקהילה וכפרטים. במהלך הדיונים הפנימיים עלתה שוב ושוב השאיפה שאנשי הישוב רואים חשיבות במתן לצרכים של אורחי המלון וחברי הישוב במקום לתפילה ואמונה אבל לא במתכונת ובתנאים שהוצגו. אחד הרעיונות הבולטים שעלו הנו הקמתו של "אולם השלום" - אולם תפילה ההמכיל בצורתו ובמהותו את ערכי היסוד של המקום והוא פתוח ופונה לכל הזרמים והדתות".

עין גדי מקווה בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד