כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נאבקים על חייו של הנשיא לשעבר שמעון פרס; בנו: "תמשיכו להתפלל"

רופאי בית החולים תל השומר נאבקים בשעות האחרונות על חייו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שאושפז הערב לאחר אירוח מוחי. מנהל בית החולים: "אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם". בנו, חמי פרס: "תמשיכו להתפלל. הדבר הכי חשוב לאבא - עם ישראל"

הנשיא לשעבר שמעון פרס (Tomer Neuberg/FLASH90)
הנשיא לשעבר שמעון פרס (Tomer Neuberg/FLASH90)

רופאי בית החולים תל השומר נאבקים בשעות האחרונות (שלישי) על חייו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס (93), שאושפז הערב לאחר אירוח מוחי שעבר. עשרות צוותי תקשורת מהארץ ומהעולם נמצאים כעת בכניסה לבית החולים.

בדקות האחרונות יצא מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, אל אנשי התקשורת ועדכן על מצבו של פרס: "הנשיא התשיעי של מדינת ישראל עבר אירוע מוחי עם מרכיב משמעותי של דמם. הוא מטופל על ידי מיטב הרופאים. הוא עבר כמה הדמיות וכעת הוא מורדם ומונשם. הוא נמצא ביחידה לטיפול נמרץ ואנחנו משגיחים עליו באופן רציף".

מיד לאחר מכן מסר בנו של פרס, חמי, הודעה בשם המשפחה: "אלה שעות לא קלות שעוברות עליי ועל בני משפחתי. אבא שלי עבר היום אירוע לא פשוט. אני רוצה להודות לצוות הרופאים. נידרש לקבל החלטות בהמשך, הכול תלוי לאן הדברים יתפתחו".

הבן הוסיף, "אנחנו מקבלים הרבה הודעות תמיכה מהארץ ומחו"ל. אני רוצה למסור לכל מי ששולח לנו הודעות, לא היה דבר יותר יקר לאבא שלי מעם ישראל, מהאנשים. אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני שומר על אופטימיות. השעות האלה לא פשוטות. אני מבקש שכל מי שמתפלל שימשיך להתפלל איתנו, אנחנו מודים לכולם על האהבה".

כזכור, מוקדם יותר הערב פונה פרס לבית החולים לאחר שחש ברע ולאחר מכן עבר אירוע מוחי משמעותי, אז הוא הורדם והונשם והועבר למחלקת טיפול נמרץ.

הרב הראשי, הרב דוד לאו, ביקש מהציבור להתפלל לרפואתו של פרס, שמעון בן שרה, וציין כי "למר פרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק בטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה וראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו".

הראש"ל הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף אמר בשיעור היום: "צריך להתפלל לרפואתו של הנשיא שמעון פרס, לזכותו עומדת הצלת עולם התורה, הוא ייסד את הפטור לבני ישיבות והיה לו הערכה רבה לתורת ישראל מרן האבא זצ״ל הוקיר לו טובה על כך עד סוף ימיו".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר הערב: "אני עוקב בדאגה אחרי הדיווחים מבית החולים ומתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך".
שמעון פרס אירוע מוחי תל השומר חמי פרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד