כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר הכשל: ישראל שיגרה את לוויין אופק 11

שבועיים לאחר שנכשל שיגורו של "עמוס 6" שהתפוצץ בחלל, ושנתיים לאחר שיגורו של אופק 10 - אמש שוגר לוויין נוסף, בתקווה שהפעם זה יצליח

לאחר הכשל: ישראל שיגרה את לוויין אופק 11
מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו אתמול אחר הצהרים (ג') לחלל את לוויין התצפית "אופק 11" מבסיס פלמחים, השיגור בוצע באמצעות משגר לוויינים מסוג 'שביט'. הלוויין נכנס למסלול סביב כדור הארץ, נוצר עמו קשר, אך כשחלף באיזור ישראל התגלו דברים שיכולים להיות בעיתיים ומערכותיו נמצאות בבדיקה.


שיגור הלוויין אופק 11. צילום: מנהלת החלל במפא"ת, משרד הביטחון

"ייקח מספר לא מבוטל של ימים עד שנדע שהשיגור שלו הצליח לחלוטין. אנחנו לא אופטימיים במאה אחוז, ולא פסימיים במאה אחוז. יש מספר דברים שמדאיגים אותנו" אמר ראש מנהלת החלל במשרד הביטחון, אמנון הררי.

מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עופר דורון, אמר כי "יש אינדיקציות שחלק מהמערכות עובדות לא כמו שציפינו, ואנחנו מנסים לייצב אותו". הוא הוסיף כי "תהליך של פענוח מצבו של הלויין מתמשך" והשעות הראשונות של הלוויין תמיד קשות.

בשלב הראשון, אמור הלוויין אופק 11 להיכנס למסלול התנועה סביב כדור הארץ ולהתחיל להקיף אותו. לאחר מכן, השלב השני יהיה להתחיל לשדר תקשורת לארץ ולבצע משימות.

לפני כשבועיים התפוצץ המשגר שהיה עתיד לשגר את לוויין התקשורת "עמוס 6" לחלל. לפני כשנתיים שוגר לוויין הריגול "אופק 10", בעל מכ"ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים.
שיגור לוויין אופק 11 לוויין ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד