י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המניין המצליח מאומן - עושה עליה לישראל

לאחר שנים בהם מתקיים באומן מניין מיוחד של הנגיד שיינר, לראשונה הוא מגיע לישראל: תפילות יום כיפור בהשתתפות בעלי המנגנים יואל ליוביץ ומיילך קאהן • כל הפרטים

יום כיפור. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן, פלאש 90.
יום כיפור. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן, פלאש 90.

במשך שנים מתקיים בראש השנה באומן מניין ענק של הנגיד אליעזר שיינר, בהשתתפות אלפים. בשנה שעברה השתתפו בו מעל 2,500 איש, והשנה אף צפויים להשתתף בו יותר. לפני התיבה עובר בתפילת שחרית בעל המנגן בערי וועבר, ובתפילת מוסף הגרמען יואל ליבוביץ'.

המניין הענק מבוסס ברובו על בני קהילת "אור החיים" במונסי שבמדינת ניו יורק, כשאליהם מצטרפים חברים, ידידים ושאר המוני עמך בית ישראל. כל המשתתפים מעידים על חוויה רוחנית ומוזיקלית במיטבה.

השנה עושה המניין עליה לישראל, וביום כיפור הקרוב יתקיים לראשונה במרכז העיר בירושלים - כשעזרת הנשים תהיה פתוחה. אל המניין בארץ עשויים להצטרף גם בני משפחותיהם של בני המניין המקורי, מה שנמנע מהם לעשות באומן. בנוסף, צפויים להשתתף קהל גדול מישראל, ששמע אודות המניין וירצה לצפות בו מקרוב וליטול בו חלק.

החידוש המרענן בגרסה הישראלית של המניין הוא החלפת בעלי התפילה בשחרית: בעוד שבראש השנה עובר, כאמור, בערי וועבר לפני התיבה, בארץ יחליפו הזמר מיילך קאהן, הידוע בסגנונו הייחודי. ליבוביץ, מצידו, יגש לעמוד ב"כל נדרי", "מוסף", "מנחה" ו"נעילה".

במודעה שפורסמה פורטו שעות התפילה: כל נדרי ב-18:00, שחרית ב-9:00, מוסף ב-12:30, ולסיום - מנחה ונעילה בשעה 16:30. במוצאי היום הקדוש אף יתקיים במקום "קומזיץ" מיוחד, בהתאם לנאמר בסוף תפילת עבודת הכהן הגדול: "ויום טוב היה עושה בצאתו בשלום מן הקודש".

התפילה המיוחדת תתקיים במרכז העיר ירושלים - אולם "בארכה", ברחוב כורש 7, סמוך לבניין העירייה.



אור החיים מניין שיינר אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד