כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חשיפה - שר החינוך בנט מגבה את יהב נגד בית הספר החרדי

בבית הספר 'נתיבות משה' בחיפה טרם החלו את השנה, ואמש אף התקיימה הפגנת מחאה בהשתתפות נציגים מש"ס ומדגל התורה • 'בחדרי חרדים' חושף כי בפגישה מצומצמת בין נציגי משרד החינוך לראש העיר הסרבן התברר - יש ליהב גיבוי מלמעלה

ההפגנה אמש בחיפה בהשתתפות חברי הכנסת
ההפגנה אמש בחיפה בהשתתפות חברי הכנסת

האם שר החינוך נפתלי בנט מגבה מאחורי הקלעים את ראש עיריית חיפה יונה יהב במאבק מול החרדים? ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (שלישי) התקיימה פגישה בין ראש העיר יהב למנהל המחוז החרדי איציק זהבי. על פי הפרטים שנחשפים כאן לראשונה - יהב הבהיר לזהבי כי השר בנט ומנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן מעניקים לו גיבוי מלא מול החרדים.

"גם אתה הרי יודע שאני בקשר עם השר בנט ואני גם משוחח עמו רבות", התרברב יהב בפניו של זהבי בשיחה שנחשפת כאן לראשונה ב'בחדרי חרדים', "אפילו אמש שוחחתי עימו", הוסיף ראש העיר החיפאי.

הפגישה התקיימה סביב סערת בית הספר 'נתיבות משה' בעיר, שלמרות העובדה ששנת הלימודים כבר החלה בכל רחבי הארץ – בית הספר עדיין לא פתח את שעריו, וזאת בעקבות התנאים המחפירים הקיימים בו ולטענת הורי התלמידים – כתוצאה ישירה מהתעלמות העירייה.

כאמור, ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', לאחר שזהבי ומנהל הפיתוח במשרד החינוך גנדי קמינצקי הציגו את עמדת 'המחוז החרדי' בפני יהב, וזאת במטרה להגיע לפתרון – ראש העיר השיב להם במפתיע כי הוא מגובה על ידי השר והמנכ"לית.

דבריו של יהב חושפים לכאורה צד נוסף ומשמעותי בפרשה: שר החינוך בנט מעורב במאבקו של ראש העיר נגד החרדים וכדבריו של יהב, אף מגבה אותו.

כזכור, מי שמוביל את המאבק מהצד החרדי הוא יו"ר ועדת הכספים משה גפני שבאחרונה לא חדל לרגע מלתקוף את יהב בפומבי, ובעיקר לאחר פרשת העדר מינויו של נציג 'דגל התורה' מיכי אלפר לתפקיד סגן רה"ע, וכפי מה שלטענת 'דגל התורה' הובטח על ידי ראש העיר בהסכם שנחתם בין הסיעות לאחר הבחירות.

בנוסף, גפני האשים את שר הבריאות יעקב ליצמן בחיבור ליהב ובהעדר גיבוי במאבק הדגלאי, מנגד ליצמן השיב אש וטען כי גם גפני לא מגבה אותו במאבק על רפורמת הביטוח הסיעודי – מאבק שבעקבותיו איים שר הבריאות על פרישה מהקואליציה וכפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

חשוב גם לזכור את הברית הפוליטית שנכרתה לכאורה בין השר ליצמן לבנט, עובדה שיכולה לפתוח צוהר רחב ולהעניק הסבר הגיוני על הגיבוי שמעניק בנט ליהב מחד, ומאידך - על העדר ההתערבות של ליצמן במאבקו של גפני.

ולתגובות - מלשכתו של ראש העיר חיפה יונה יהב סירבו להגיב לדברים, כמו כן, גם תגובת משרד החינוך טרם התקבלה.
יונה יהב נפתלי בנט נתיבות משה חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד