כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הציבור החרדי דורש ומעריך שלום // משה ויסברג

כתב 'בחדרי חרדים' עובר במיומנות בין כל הפיוסים שעברו על המגזר החרדי בשנים האחרונות, מזכיר לכולנו כמה גדול ומרגש השלום בין גדולי ישראל ופלגי היהדות החרדית, ומביע תקווה כמוסה - כזו שעד אתמול לא העזנו לעלות עד השפתיים

הרב שטייינמן אמש בשמחת החתונה בגור (באדיבות המצלם)
הרב שטייינמן אמש בשמחת החתונה בגור (באדיבות המצלם)

מי שקצת בקי בהיסטוריה הקצרה והנתק ששרר בין הסיעה המרכזית לבין 'דגל התורה' וביתו של הגראי"ל שטיינמן, לא יכול היה שלא למשש את ההיסטוריה באוויר אמש (שלישי) בשמחת החתונה הגדולה בחצר הקודש גור.

אף אחד לא חלם ששלום כזה יכול להתרחש, בפרט לאחר שנות איבה ונתק מוחלט של עשר שנים. מי שהיה מספר עד אתמול שהגראי"ל שטיינמן יעלה לירושלים במיוחד היה מגחיך עצמו לדעת. ועכשיו, תדהמה. לראות את גדולי ישראל רוקדים ביחד, משוחחים זה עם זה, זו תמונת ניצחון. על אף המתחים הכבדים בין 'אגודה' ו'דגל' - אצל גדולי ישראל שוררת אהבה של תלמידי חכמים זה לזה. וכמובן שהדיבורים על ריצה בנפרד מעלים חיוך, לאור התמונות שזרמו אמש.

מי מאיתנו לא זוכר את המסעות ההיסטוריים של הגראי"ל שטיינמן והאדמו"ר מגור לארה"ב ולצרפת, שם כיתתו את רגליהם להרבות עוד תורה ויהדות בעולם.

מסקנה אחת ברורה לי מהתמונות שהגיעו אתמול: הציבור החרדי רוצה שלום ואחדות בין כל הפלגים, הציבור מאס במריבות ופילוגים וגם אם הם לא מביאים לפילוג פוליטי בפועל, עדיין, אווירה של איבה ומדון מעכירה ומעיבה.

זה התחיל בשלום של הרבי מבעלזא עם גיסו המהר"א מסאטמר, המשיך באחדות בין שני האדמו"רים מויז'ניץ שמי שרואה את האחווה והשתתפות בשמחות אחד אצל רעהו לא יכול להבין איזה קידוש ה' זה גרם בעולם, וזה המשיך בשלום ההיסטורי בין חצרות בעלזא ומכנובקא - שלום שייחרט בדברי ימי עולם החסידות. לאחר כמעט שלושים שנות איבה ומלחמות עקובות מדם, הגיע שלום מיוחל שגרם לשמחה בקרב כולנו.

גם ב"שלום הספרדי" שנראה טוב, עם הגלימות המוזהבות והמוכספות, בו הראשלצי"ם המחותנים הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר משתתפים זה אצל זה בשמחות ומשוחחים בינהם כאילו אין פילוג. והציבור הספרדי בני התורה שהיו קרועים בתוך עצמם מאז הבחירות האחרונות, רואים את התמונות האלו וששים ושמחים על כך.

אומנם בחצרות הקטנות של האדמו"רים זה פחות בולט, כי לא תמיד יש כדי חלוקה ואין על מה לריב חוץ מירושות סימליות וכדו', אבל גם שם יפנימו בעתיד שחסל סדר מלחמות.

והתקווה האחרונה היא, והבוקר היא תישמע פחות נאיבית: שלום בציבור הליטאי. כפי שזה נראה ולפי איך שהדברים מתפתחים, יום אחד זה יגיע. כי גם בציבור הליטאי לאחר פתיחת מוסדות בנשיאות הגר"ש אויערבך וילדים רבים ממשפחות טובות ביותר עברו למוסדות הפלג הירושלמי, הבינו רבים כי השלום זה הדבר שיחסל אחת ולתמיד את הפצעים העמוקים והמיותרים.
הרב שטייינמן הרב מגור השלום הספרדי הפלג הירושלמי בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד