כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כחלון סיים משבר בן עשור מול הפלסטינים

עשר שנים שמשבר החשמל מול הפלסטינים מחריף, עד שהגיע כחלון - אמש נחתם הסכם פשרה בין הצדדים, שישים סוף לסאגה

משה כחלון, פלאש90
משה כחלון, פלאש90

משבר בן עשר שנים ומו"מ של שנה הסתיימו אתמול (שלישי) לאחר שישראל והרשות הפלסטינית חתמו על מתווה שיביא פתרון לבעיית החוב הפלסטיני לחברת החשמל, והסדרת משק האנרגיה הפלסטיני.

עד כה החוב הגיע לסכום של כשני מיליארד שקלים, ועל פי ההסכם – ישראל הסכימה להפחית את החוב ולוותר על כחצי מיליארד שקלים שעיקרן מהריביות שהצטברו במשך השנים, מנגד, הרשות הפלסטינית תאלץ להיפרד כבר בשלב הראשון מ-570 מיליון שקלים.

בנוסף, על פי ההסכם שנחתם בקריית הממשלה בת"א על ידי שר האוצר משה כחלון יחד עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי והשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, במהלך ארבע השנים הקרובות ישלמו הפלסטינים את יתרת החוב בפריסה של 48 תשלומים.

כמו"כ סוכם כי ניהול משק החשמל הפלסטיני יעבור לאחריות הרשות הפלסטינית ויוקם גוף מרכזי שירכוש חשמל מחברת החשמל הישראלית ויהיה אחראי על אספקתו לתושבי הרשות. שר האוצר, משה כחלון, אמר בעקבות החתימה כי "ההסכם יחסוך הרבה אי הסכמות והרבה קונפליקטים בעתיד וכי הוא מעניק ודאות לחברת החשמל להסדרת חובות העבר והבטחת תשלומי העתיד".

עוד הוסיף כחלון כי "זהו צעד ראשון בדרך ארוכה ושני הצדדים נדרשים למסירות ונחישות על מנת להשלים את יישום המתווה. ההסכם מבטיח רצף אספקת חשמל סדיר ופיתוח כלכלי של הרשות. כלכלה יציבה ברשות הפלסטינית היא אינטרס ישראלי מבחינה כלכלית, מדינית וביטחונית".
משבר החשמל משה כחלון הסדר פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד