כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגראי"ל לבן הרבי מגור: "תגיד לאביך שאני ידיד אמת שלו - תמיד הייתי"

היהדות החרדית נרגשת מפסגת השלום ההיסטורית בחתונת גור • "בחדרי חרדים" עם פרטים בלעדיים על המהלכים שהובילו לרגע ההיסטורי: האברכים שהצטוו לא לדחוף, ההזמנה לשבע ברכות, ההפתעה של הגראי"ל והחשאיות המוחלטת בנסיעה • בלעדי

הרב שטיינמן והרבי מגור, אמש
הרב שטיינמן והרבי מגור, אמש

היהדות החרדית כולה עדיין נרגשת מפגישת השלום ההיסטורית בין גדולי ישראל, מנהיג הציבור הליטאי הגראי"ל שטיינמן ומנהיג הקהילה החסידית הגדולה בישראל הרבי מגור, מראה שני גדולי ישראל רוחשים חיבה וכבוד זה לזה אחרי שנים של נתק עורר רטט של יראת קודש בלבבות הרבבות.

מה באמת התחולל מאחורי הקלעים? כיצד התגבש השלום ומי היה מעורב? 'בחדרי חרדים' חושף את הסיפור המלא - צעד אחר צעד.

כבר בעבר הביעו בשני הצדדים רצון עקרוני לשלום, וכפי ששוחח ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין עם שר הבריאות יעקב ליצמן כשביקר אצלו בפסח האחרון, עם זאת, ההתקדמות נרשמה באופן מפתיע בצורה שונה לחלוטין.

הכל החל כאשר איש העסקים וחסיד גור יעקב ביבלה התבקש על ידי שני בניו של הרבי מגור ליצור קשר עם נכדו של הגראי"ל, הרב דוד שפירא. ביבלה התקשר לשפירא בסוף השבוע שעבר, וסיפר לו שהבנים של הרבי רוצים לעשות שבע ברכות בבני ברק ואליו יגיע הגראי"ל להשתתף. לדבריו, המצב ששרר בשנים האחרונות מפריע לרבי, והוא רוצה בלי שום קשר לפוליטיקה לחדש את השלום והקשר החם ששרר ביניהם בעבר.

(ריקוד השלום ההיסטורי)

שפירא ביקש לשוחח עם הבנים עצמם, ולאחר שאישרו את הדברים - פנה לסבו הגראי"ל. הרב שטיינמן שמע את הרעיון והגיב לאלתר "לא צריך שבע ברכות, אגיע לחתונה". שפירא שטח בפני הסב את חששו כי מדובר בנסיעה קשה לגראי"ל בגילו, אך הגראי"ל היה נחרץ והגיב: "אני לא יכול כשלא צריך..." ואף אמר בהומור: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, זה נקרא שאנחנו תלמידי חכמים... שלא יעשו במיוחד בשבילי שבע ברכות, אסע לחתונה".

שפירא אף ציין לגראי"ל כי בני הרבי רוצים להגיע להזמינו באופן רשמי, הגראי"ל חייך ואמר שאין בכך צורך. אולם למעשה, הגיע שלשום בשעות הבוקר המוקדמות מאוד, לפני השיעור שמוסר הגראי"ל בשעה רבע לארבע בבוקר, אחד מבניו של הרבי להזמין (בן נוסף היה אמור להגיע אך לא התאפשר לו ברגע האחרון).

במשך כ-20 דקות שוחח הבן עם הגראי"ל, שאף אמר לו בחיבה: "תדע ותגיד לאביך הרבי, שאני ידיד אמת שלו ותמיד הייתי".

חשש מסוים התעורר בעקבות הנטיה לדחיפות באירועים מרובי משתתפים, והפחד שאחד המשתתפים באירוע יפגע בטעות בגראי"ל, בשל כך יצאה הוראה בגור לפני יומיים להחתים את האברכים המורגלים בכך שלא לדחוף בשום אופן, מבלי לדעת את הסיבה לכך - נדרשו כ-70 אברכים לחתום, ונאמר להם כנימוק רשמי שיש אדמו"רים שזה מפריע להם.

אתמול בשעות הבוקר המאוחרות באו בסוד העניין מספר מצומצם של מקורבים, במטרה לטפל בהתנהלות הטכנית ובסידורים הנדרשים. מצד בית הגראי"ל נכנס לתמונה יהודה וצלר ואילו מצד גור נכנס לעניינים העסקן החסידי מנחם גשייד.

בשלב מסוים, כאשר הרכב כבר יצא לדרכו מבני ברק דרך 443 כדי לקצר ככל האפשר, ביקשו בגור לעדכן גם את ליצמן, ומיד כשניתן האישור לכך הוא עודכן. במקביל, גם חלק מהמצטרפים לנסיעה עם הגראי"ל לא ידעו עד להגעה מה היעד, שנשמר בסודיות מוחלטת.
הרבי מגור הרב שטיינמן שבע ברכות ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד