כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מפתיע: חסידת באבוב נבחרה לשופטת ביהמ"ש

רוחי פראייר, חרדית ואם לשישה ילדים, נבחרה אתמול במסגרת הפריימריז הדמוקרטים לשופטת בבית המשפט המחוזי ברובע 5 של ברוקלין. פראייר תהיה השופטת החרדית הראשונה בהיסטוריה האמריקנית

אולם בית משפט בניו יורק (רויטרס)
אולם בית משפט בניו יורק (רויטרס)

רוחי פראייר, חרדית ואם לשישה ילדים, נבחרה אתמול (שלישי)במסגרת הפריימריז הדמוקרטים לשופטת בבית המשפט המחוזי ברובע 5 של ברוקלין. פראייר תהיה השופטת החרדית הראשונה בהיסטוריה האמריקנית.

פראייר, אישה חסידית המתגוררת בשכונת בורו פארק בניו יורק, המנהלת את ארגון ההצלה "עזרת נשים" ומשמשת בין היתר כעורכת דין המתמחה בנושאי נדל"ן, מגדירה את עצמה כעסקנית מלידה.

כאמור, פראייר הקימה את ארגון "עזרת נשים" ארגון "הצלה" שבנוי על טהרת הנשים. הארגון מסייע בהחייאה ובעזרה ליולדות. ל'בחדרי' נודע כי פראייר ניהלה מזה שנה קמפיין בחירות אגרסיבי, וכשנשאלה באם הציבור החרדי יתמוך במועמדותה הסותרת את חוק "כל כבודה בת מלך פנימה" השיבה כי לפני שהחלטה להתמודד על התפקיד, התייעצה עם מורה הלכה שהתיר לה להקים את ארגון הצלה נשים ולהתמודד על תפקיד שופטת.


חלק מקמפיין הבחירות שלה, באידיש

פראייר אמרה כי בתפקידה כשופטת חרדית בבית משפט היא רואה שליחות לעזור לציבור החרדי. היא הבטיחה לעזור לכל מי שייפנה אליה בכל עניין משפטי.

פראייר התמודדה מול שני מועמדים - עורך הדין מרדכי אביגדור וג'יל אפשטיין. כאמור, בתום מסע הבחירות היא נבחרה במקומו של השופט חובש הכיפה נח דיר, שנבחר לפני שנה לשופט בבית משפט של המדינה.

בספירת הקולות שנערכה אתמול בלילה זכתה פראייר ב-41 אחוז מהקולות, אפשטיין זכה ב-35 אחוז, ואביגדור זכה ב-23 אחוז בלבד.

רוחי פראייר, חניכת בית ספר 'בית יעקב', החלה את הכרותה עם תחום המשפטים כשעבדה כמזכירה במשרד עורכי דין, כדי לפרנס את הבית, כשבעלה למד בכולל. כשהמשפחה גדלה, החלה רוחי ללמוד בטורו קולג' שם סיימה תואר ראשון במדעי הפוליטיקה. לאחר מכן החלה בלימודי משפטים ושימשה במשך שנים כעורכת דין.
רוחי פראייר בורו פארק שופטת חרדית סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד