כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ח"כ גפני: "פרס מעולם לא השתתף בהסתה נגד החרדים"

על רקע מצבו הקשה של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס, הנציגים החרדים מחלקים לו תשבחות רבות. ח"כ משה גפני: "מעולם הוא לא התפתה להשתתף בגלי ההסתה נגד החרדים. יש לו חלק משמעותי בהיות המדינה יהודית". השר ליצמן בבית החולים: "בעזרת השם אני מקווה שמר פרס יחזור לאיתנו"

הנשיא התשיעי שמעון פרס (יונתן זינדל, פלאש 90)
הנשיא התשיעי שמעון פרס (יונתן זינדל, פלאש 90)

מצבו הבריאותי הקשה של הנשיא התשיעי שמעון פרס הצליח להוציא מהפוליטיקאים מימין ומשמאל תגובות רבות שחלקן אף זכו לביקורות קשות, אבל דווקא מהנציגים החרדים זכה פרס לקבל תשבחות רבות.

"הייתי בקשר רציף עם הנשיא שמעון פרס עשרות בשנים", אמר היום (רביעי) יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, "נפגשנו רבות לפני כהונתו כנשיא, במהלך כהונתו ולאחר מכן, מעולם הוא לא התפתה להשתתף בגלי ההסתה נגד החרדים כשהיו עולים מפעם לפעם במהלך השנים, גם כשהרגיש פגוע פוליטית".

"לזכותו נזקפת היכולת של לומדי התורה לשקוד על תלמודם מאז קום המדינה, ויש לו זכויות רבות בכל תחומי החיים במדינה", אמר יו"ר ועדת הכספים, "יש לפרס חלק משמעותי בהיות המדינה דמוקרטית ובעיקר מדינה יהודית, אני מאחל לו החלמה מהירה ורפואה שלמה".

קודם לכן הבוקר, שר הבריאות יעקב ליצמן ביקר את פרס המאושפז במרכז הרפואי 'שיבא'. "אנחנו ממשיכים להתפלל עבור החלמתו של מר שמעון פרס הנשיא התשיעי של מדינת ישראל", סיפר ליצמן לאחר שסיים את ביקורו בחדרו של פרס בבית החולים.

"ביקרתי למעלה במחלקה", הוסיף, "אני לא צריך להגיד ששיבא הוא בית חולים מיוחד, שמטפל במצב בצורה טובה. גם צוות הרופאים וגם האחיות אמרו שהתייעצו עם רופאים בכירים בחו"ל ותמכו בטיפול שבית החולים נותן".

על מצבו של הנשיא עדכן ליצמן: "אפשר פה ושם להיות קצת יותר אופטימיים ממה שהיה בלילה. אני לא רופא, אני רק יכול להגיד שהטיפול מיוחד ובית החולים מיוחד ובעזרת השם אני מקווה שמר פרס יחזור לאיתנו".

אבל היו גם שתקפו את פרס בחריפות: חבר הכנסת באסל גטאס מ'הרשימה המשותפת' תקף הבוקר בחריפות את פרס וכך הוא כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "האם פרס מתקרב לסופו הנקוב? - אנחנו לא יודעים משום שלאדם הזה יש 7 נשמות, אך ללא צל של ספק הוא נמצא בדרכו האחרונה. נזכור שהוא אחד מעמודי התווך של הפרוייקט הציוני - קולוניאליזם מתנחל, היה הכי אכזרי וקיצוני והמזיק ביותר כלפי עם הפלסטיני".

לדברי גטאס, "שמעון פרס הצליח למרות כל מעשיו לתאר עצמו כיונת שלום עד אשר קיבל פרס נובל לשלום. הוא לא היה מקבל את הפרס מבלי שעזרנו לו בכוונה או שלא בכוונה לאורך חייו", לדבריו, "עלינו, לכל הפחות, לזכור במותו את מהותו האמיתית כרודן וכאחראי ישיר לפשעי המלחמה שבוצעו נגדנו. דמנו מכסה את ראשו ואפילו את סוליות נעליו, לא נמהר להשתתף בטקסי האבל והאובדן הציבוריים" הטיח הח"כ הערבי בנשיא הנלחם על חייו.
שמעון פרס משה גפני יעקב ליצמן הסתה אנטי חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד