י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכה לפרקליטות - ניצחון לרב מצגר: סדק משמעותי באמינות עד המדינה

התפתחות דרמטית בפרשת הרב מצגר: כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", הפרקליטות הסכימה לשחרר את נכסי ילדי הרב יונה מצגר. ההחלטה מעידה על סדק משמעותי בגרסתו של עד המדינה בפרשה, שטען כי הנכסים נקנו מכספי שוחד • כל הפרטים

(Yoav Ari Dudkevitch / Flash90)
(Yoav Ari Dudkevitch / Flash90)

פרקליטות המדינה הסכימה לשחרר את דירות ילדי הרב, שנתפסו על ידי הפרקליטות על סמך עדותו של עד המדינה, במה שנראה כסדק משמעותי שנפער בגרסתו. כך טוענים פרקליטיו ל'בחדרי חרדים'.

לפני 3.5, שנים עם מעצרו של הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל לשעבר, המדינה תפסה בין היתר את שש דירות ילדיו הרשומים על שמם, זאת על סמך עדותו של עד המדינה, כי בכספי התרומות והשוחד אותם קיבל לכאורה הרב, נרכשו דירות ילדיו.

פרקליטי הרב, עורכי הדין טל גבאי, יהודה פריד וטופז איתן, הצליחו לטענתם להוכיח כי הדירות נרכשו בכספים כשרים, ובעקבות כך הפרקליטות הודיעה אתמול כי הם נסוגה מעמדתה להמשיך ולהחזיק את הדירות הרשומים על שם הילדים לצרכי חילוט.

עמדה זו של הפרקליטות, מכרסמת לכאורה באמינותו של עד המדינה. כעת, הפרקליטות תצטרך להסביר ולהוכיח שאכן ניתנו כספים ולאיזה צורך הם שימשו.

השופט אריה רומנוב מבית המשפט המחוזי בירושלים, קיבל את ההסכמה ונתן תוקף של פסק דין על שיחרור 6 דירות הילדים והחזרתן לילדיו של הרב מצגר. בנוסף, שוחררו גם כספי קרן הפנסיה של הרב בסכום של 748,500 ש"ח, תשלום חד פעמי לאורך ימי חייו.

כבר לפני חודשיים פרסם ב'בחדרי' כי הפרקליטות הביעה הסכמה עקרונית לשיחרור חמש דירות, אך פרקליטי הרב התעקשו גם על הדירה השישית וקרן הפנסיה, דבר שהפרקליטות הסכימה לה רק אתמול, ערב הדיון בבית משפט המחוזי בירושלים.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאיצילום: עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי
עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי

בצוות ההגנה של הרב מצגר הגיבו להתפתחויות בקורת רוח. "משמעות ההחלטה, שהמדינה זנחה את גרסת עד המדינה לפיה הדירות של ילדי הרב מומנו מכספי השוחד, וקיבלה את עמדתנו לפיה אלה מומנו נכספים כשרים" אמר ל'בחדרי' עו"ד טל גבאי, והוסיף "כפי שאמרנו מתחילת הדרך, לא היתה כל עילה לתפיסת הנכסים ששוחררו ואנו שמחים לדעת כי גם הפרקליטות השתכנעה בסופו של יום". כעת תתאמץ הפרקליטות להראות היכן מצויים אותם 10 מיליון ש"ח אשר ניתנו לטענתה לרב ככספי שוחד.

מקורביו של הרב קיבלו כצפוי את הבשורה על ההישג החשוב בסיפוק רב וסיפרו, "הוא עבר תקופה לא קלה כאשר הגבילו את יכולתו להתנהל ברמת היומיום באמצעות תפיסה לא הגיונית של רכוש המשפחה שנצבר בעמל רב שנים כחוק ובדרך ישרה. מלכתחילה חשבנו שזו פעולה לא עניינית ואנו שמחים שהאמת יצאה לאור. כרגע הרב נערך לקרב העיקרי על חפותו בבית המשפט".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה ל"בחדרי חרדים": "הדירות נתפסו בלי קשר לעדותו אלא כחלק מהחקירה. אחרי שבכתב האישום הגדרנו את היקף העבירות ועילות החילוט הודענו בהסכמה לבית המשפט אלו נכסים נתפוס על מנת לחלטם בסוף ההליך. נעיר כי בחלק מהנכסים מצגר עשה פעולות קנייניות לדרישת המדינה כדי "לנקות" את הנכסים מכל "טוענים לזכות"...וזאת כדי לאפשר למדינה לחלטם אם יורשע בסופו של יום".
יונה מצגר פרקליטות עד מדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד