ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

טוביה טננבום, הסופר שהפיל את השמאל, פותח פה על הרפורמים: "מחלה"

הסופר והעיתונאי טוביה טננבום, שגדל כילד חרדי בבני ברק וחזר בשאלה, עלה בשנים האחרונות לכותרות לאחר שהתחזה לעיתונאי גרמני והצליח לחשוף את מנגנוני ההסתה של ארגוני השמאל והפלסטינים. כעת, עם צאת ספרו החדש, הוא פותח פה על הרפורמים בשיחה עם "בחדרי חרדים": "הם שונאים את עצמם. זה מחלה"

טוביה טננבום
טוביה טננבום



הסופר והעיתונאי טוביה טננבום, שגדל כילד חרדי בבני ברק וחזר בשאלה, עלה בשנים האחרונות לכותרות לאחר שהתחזה לעיתונאי גרמני והצליח לחשוף את מנגנוני ההסתה של ארגוני השמאל והפלסטינים. טננבום הוציא על על כך ספר בשם "תפוס ת'יהודי" והדברים עוררו סערת ענק.

כעת, טננבום חוזר עם ספר חדש בשם "שקרים שכולם מספרים", המסכם מסע של שישה חודשים שערך לנבכי נשמתה של אמריקה. אחד השקרים המטרידים שחשף הוא כי היהודים הרפורמים הם יהודים שאימצו גישה אחרת לדת. לדבריו, הוא נוכח שהיהודים הלא אורתודוקסיים נגועים ברובם המוחלט בשנאה עצמית, ומהווים את האויבים הגדולים ביותר של עם ומסורת ישראל.



"ארצות הברית לא אוהבת את מי ששונה ומבדיל את עצמו, ובחלקה הגדול גם לא אוהבת יהודים", אומר טננבום בשיחה עם "בחדרי חרדים", "בעוד מיעוט מבין היהודים בוחר לא להתנצל, וחיים כיהודים אורתודוקסיים, הרי שהיהדות המכנה את עצמה מתחדשת, מורכבת מיהודים שהווייתם מותאמת בכדי למצוא חן בעיניהם של שכניהם האמריקאים.

"הם יהודים שמוכנים להקריב את המורשת שלהם, ולזרוק את אחיהם היהודים מתחת לגלגלי הרכבת, ולו שימצאו חן בעיניו של הפריץ".

לטענת טננבום - יליד בני ברק שגדל במשפחה חרדית ליטאית ולמד בצעירותו בישיבה חרדית ולאחר מכן בישיבות ציוניות, בהן ישיבת מרכז הרב, ולאחר מכן חזר בשאלה והפך לחילוני - הטענה של האמריקאים כי בארצם כל אחד יכול לחיות על פי דתו, אמונתו ודרכיו, היא טענה שאין בה ממש. אלפי האמריקאים שהוא ראיין, ואשר רבים מהם מונצחים בין דפיו, מפחדים ושונאים את השונה, מה שמוביל להפעלה של מנגנון השנאה העצמית היהודית, שאחד ממופעיו הוא היהדות המתחדשת, הרפורמית, הקונסרבטיבית או שאיננה מזדהה, אשר הינה למעשה יהדות הנובעת מתוך פחד ושנאה.

בסרטון שהגיע לידי "בחדרי חרדים", פורס טננבום את משנתו באשר לזרמים היהודיים באמריקה. "היהודים האורתודוקסיים הם יהודים שגאים ביהדותם, הם שמחים" הוא אומר. "היהודים שאינם אורתודוקסיים שונאים את עצמם שנאה עצמית תהומית, זו מחלה. ככל שתגיד להם דבר יותר גרוע כנגד היהודים, הם ישמחו יותר.

"הסיבה לשנאה העצמית קשורה להיסטוריה של אלפיים שנה, מהפיצול בין היהדות לנצרות. הרדיפות כנגד היהודים, הובילה לכך שיש יהודים שמאמינים במה שאומרים עליהם. זה כמו תסמונת שטוקהולם (תסמונת בה אדם שנחטף מפתח אמפתיה והזדהות רגשית עם החוטפים שלו). אם אני אומר לך כל הזמן שאתה מגעיל, ממש ממש מגעיל, מכוער, העור שלך לא בסדר ושמשהו לא בסדר.. בסוף האדם אומר אוקיי, אולי אני באמת ככה".
טוביה טננבום תפוס ת'יהודי רפורמים ארה''ב שקרים שכולם מספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד