כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בעלזער מועמד לבית המחוקקים של ניו יורק

אהרון בן ציון וידר נבחר כמועמד המפלגה הדמוקרטית של מחוז רוקלנד, לבית המחוקקים של ניו יורק

הרב וידר
הרב וידר

הציבור החרדי בניו יורק מחייך: אתמול (ג) רשם לעצמו הציבור החרדי הישגים יפים בבחירות לפריימריס שנערכו בניו יורק, כאשר ההישג הבולט היא בחירתו של אהרון בן ציון וידר - חסיד בעלזא, לנציג המפלגה הדמוקרטית בבית המחוקקים.

אהרון בן ציון וידר נבחר אתמול כמועמד המפלגה הדמוקרטית של מחוז רוקלנד, בבית המחוקקים. וידר הוא עסקן ותיק במונסי, ששימש בעבר כסגן ראש עיר, וכמחוקק המחוז.

בשיחה ל'בחדרי חרדים וורלד', הוא אומר: "קודם כל אני רוצה להודות להקב"ה על כל החסד שעשה איתי שהגעתי הלום, ואחר כך אני רוצה להודות לכל אלו שיצאו להצביע עבורי.

"חשוב לדעת שפה זה לא כמו בארץ, שהציבור הולך להצביע בהמוניו, כאן בקושי חמש אחוז מהגויים מענין אותם בחירות לפריימריז. לעומת זאת הציבור החרדי יוצא בהמוניו, 60 אחוז מהציבור התיצב בקלפיות במונסי. הציבור יודע עד כמה העניין חשוב. הציבור כאן במונסי חווה בשנה האחרונה הרבה מאוד מאבקים בעקבות האנטישמיות ההולכת וגוברת ולכן הציבור כולו התאחד.

"עם זאת, ההצלחה המלאה תהיה בבחירות הכלליות שייערכו בעוד חודשיים מיד אחרי סוכות. אני בעצם מתמודד מול שני מועמדים נוספים, מול המועמד הרפובליקני, ומול מועמד המפלגה העצמאית", אומר ויידר ומוסיף: "חשוב לי להדגיש שחמש עשרה אחוז מהקולות שקבלתי היו דוקא של לא יהודים, ואני כמעט ולא השקעתי בקמפיין בקרב הגויים, אבל אנשים לא יהודים מכירים אותי ויודעים שאני פוליטיקאי הגון.

"אני חייב לציין שאני נכנס ובא בחצרות כל החסידויות והאדמורי"ם ואני עוזר לכולם, אבל אני חסיד בעלזא. עוד הרבה לפני שהתחלתי בעסקנות כשבאתי לארץ ונכנסתי לאדמו"ר, האדמו"ר שאל לעיסוקי, והוסיף "מדוע אתה לא עוזר לעסקנים שם. אתה יכול להביא תועלת לכלל ישראל". זה היה עשר שנים לפני שנכנסתי לעסקנות", אומר וידר.

לשאלה מה הדבר הראשון שהוא עומד לעשות אם וכאשר ייבחר לבית המחוקקים, ענה וידר: "הדבר הראשון שאעשה זה "קידוש ה'" וזה הדבר השני וגם השלישי. אשתדל להיות שליח דרבנן, ושהציבור שבחר בי יהיה גאה בי ויבחר בי שוב".

הישג נוסף רשם הציבור החרדי בברוקלין בבחירתה של רחל פריאר חסידת באבוב לשופטת בית המשפט המחוזי בברוקלין, ובחירתו של דוד שוורץ חסיד סאטמר, יועצו של חבר בית המחוקקים דב הייקינד, לנציג הקהילה החרדית בבורו פארק, במפלגה הדמוקרטית.
בעלז חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד