י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גם בדרום לא שקט: פצמ"ר התפוצץ באשכול

גם בדרום לא שקט: פצצת מרגמה התפוצצה בשטח המועצה האיזורית אשכול • לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

צילום אילוסטרציה, משטרת ישראל
צילום אילוסטרציה, משטרת ישראל

השקט הופר גם בדרום: פצצת מרגמה התפוצצה בשטח המועצה האיזורית אשכול, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הערב (ד') לאחר שקט יחסי בדרום, שוגרה פצצת מרגמה מרצועת עזה לעבר הדרום, והתפוצצה בשטח פתוח באחד מקיבויצי במועצה האיזורית אשכול. היות והוא לא היה צפוי להתפוצץ באיזור מיושב, לא הופעלה אזעקת צבע אדום. מהמועצה נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים.

הפלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי שיגרו ממרכז רצועת עזה מספר רקטות לעבר ערי ישראל בדרום, אך עד כה בישראל מוכרת נפילה אחת של רקטה, כאמור בשטח פתוח.

ברצועת עזה מכירים כבר את הנוהל בתקופה האחרונה, לפיו לאחר כל שיגור יש תקיפה מאסיבית יותר ולא כפי שהיה בעבר, ומפנים מפקדות לקראת התגובה הצה"לית הצפוייה הלילה. ככל הנראה תהיה תגובה צה"לית גם בגבול הצפוני בסוריה.

הרקטה בדרום, התפוצצה שעות ספורות לאחר שפצצת מרגמה 'זלגה' מהלחימה בין המורדים לצבא אסד בסוריה, והתפוצצה ברמת הגולן. במהלך השבוע האחרון, כמעט מידי יום התפוצצו רקטות בצפון רמת הגולן, ומטוסי חיל האוויר תקפו תותחים השייכים לצבא אסד במרכז רמת הגולן הסורית.

לאחר שלושה מרגמות שהתפוצצו בגולן אתמול, צה"ל הגיב בירי, זו הפעם השנייה, וירה לעבר תותחים של צבא אסד. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו. עם זאת, לא יהסס לפעול גם מול גורמי התנגדות אחרים בסוריה".

במהלך התקיפה שלשום, צבא סוריה שיגר שני טילי קרקע קרקע לעבר מטוסי חיל האוויר, אך מצה"ל נמסר כי הירי "לא היווה איום על כוחותינו".
פצצת מרגמה מועצה איזורית אשכול רמת הגולן סוריה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד