כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מתח בין ראש העיר לשר החינוך: מדוע נעדר זייברט מביקור בנט הבוקר?

למרות ליצמן - היריבות בין ראש העיר הגוראי של בני ברק לשר החינוך בנט רק צוברת תאוצה: הבוקר הגיע שר החינוך לעיר לביקור אליו הוזמן גם ראש העיר, אך זה האחרון בחר להיעדר ולנסוע לפארק המיחזור בחירייה • כל הפרטים

ראש העיר חנוך זייברט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
ראש העיר חנוך זייברט, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הבוקר (חמישי) מגיע שר החינוך נפתלי בנט לסיור בעיר בני ברק, שם יבקר במעונות 'עלה' יחד עם המנכ"ל הרב יהודה מרמורשטיין. אלא של'בחדרי חרדים' נודע כי בשונה מכל עיר אחרת שאליה השר מגיע, בנט לא יזכה לקבלת פנים מכובדת מראש העיר חנוך זייברט ומחברי העירייה ואגפיה - זאת על אף שהוזמן גם הוא לסיור על ידי ראשי המוסד.

בזמן שבנט ישוטט ברחובות בני ברק, זייברט ועובדי העירייה יטיילו בפארק המיחזור החדש על שם ראש הממשלה המנוח אריק שרון בחירייה, זאת במסגרת סיור של איגוד ערים – שפד"ן (מפעל שפכי גוש דן).

אל תטעו, זייברט ידע גם ידע על סיורו של שר החינוך בעירו ואף הוזמן לשם, ודווקא בשל כך הוא יצא בשעות הבוקר המוקדמות יחד עם בכירי העירייה לסיור בפארק, וזאת על מנת להימנע מפגישה עם השר. התירוץ הרשמי הוא - "אנחנו בסיור בפארק אריק שרון", אך הסיבה האמיתית היא יחסים עכורים בין שר החינוך לראש העיר הגוראי.

כזכור, סערת 'אולפנת צביה' הציונית דתית שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' יצרה קרע בין העירייה המקומית והעומד בראשה לבין משרד החינוך והעומד בראשו. לבסוף אמנם נמצא הפתרון ו'אולפנת המריבה' עברה למשכנה החדש בקרית הרצוג, אך אחרי לא מעט דם רע שעבר בין השניים.

זייברט מצידו טען כי "המצב בבית הספר הוא, שבשנתיים האחרונות 75% מתלמידות ביה"ס אינן תושבות העיר. לעומת זאת, בבית הספר בית יעקב הסמוך לומדות 1,806 תלמידות, שלמאות מהן ישנה מצוקה של חוסר מקום לימודים". לדבריו, "ברחבי העיר בני ברק, ישנם שבעה בתי ספר ממלכתיים-דתיים שבחלקם ריקים למחצה, אך איש לא נוגע בהם, אך המצב באולפנת "צביה" שונה כפי שהובהר".

מנגד, בנט ומשרד החינוך התנגדו למעבר האולפנה, זאת לאחר שחטפו ביקורות זועמות מימין ומשמאל, מ'יש עתיד' ומ'הליכוד' ובעיקר ממצביעי 'הבית היהודי' הדתיים הלאומיים. לבסוף, לאחר מחאות והפגנות, מנהלי האולפנה נכנעו והחליטו לשתף פעולה עם הצעת ראש העיר זייברט ולעבור לבניין ברחוב נויפלד בקרית הרצוג.

זייברט עצמו יצא חבול ומוכה מהפרשה, מכיוון שגם לאחר מעבר האולפנה לקרית הרצוג השקט לא שב למעונו. רבני השכונה ותושביה התנגדו למעבר אולפנת הבנות הדתיות לשכונתם, ופרסמו מכתב חריף נגד ראש העיר, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'.

כאמור, מעבר לכך, גם צלקות היחסים העכורים בין בנט לזייברט טרם הגלידו, מציאות שהכריחה את האחרון לטייל הבוקר בפארק המיחזור בחירייה, בו בזמן ששר החינוך של מדינת ישראל מסייר בעיר התורה והחסידות.

בבני ברק יש מי שמאשים את בנט בהתנכלות לעיר, טענות שכבר עלו בעבר מאז התפוצצות פרשת אולפנת צביה. יצויין כי דווקא עם השר הגוראי יעקב ליצמן נמצא בנט ביחסים טובים, ורק עם "הקבוצה הבני ברקית" בגור, שעליה נמנה ראש העיר חנוך זייברט, הוא מצוי במתיחות.

מזכיר עיריית בני ברק ודוברה אברהם טננבוים אישר ל'בחדרי חרדים' כי זייברט ייעדר, אך הבהיר כי "מדובר בסיור של שר החינוך במוסדות "עלה". העירייה לא הוזמנה אליו והביקור לא תואם איתה כלל, ומאידך גיסא הסיור שנקבע באיגוד ערים דן לתברואה, הינו סיור מקצועי למנהלי אגפים שנקבע כבר לפני חודשיים".
אולפנת המריבה בנט וגור יחסי בנט והחרדים זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד