כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"ההסכם שנחתם - יסייע בבניית כוחנו הצבאי"

ראש הממשלה נתניהו הביע סיפוק מההסכם שנחתם עם ארצות הברית, הטוב אי פעם שחתמה ארה"ב עם מדינה זרה

ראש הממשלה נתניהו, צילום: יאיר סגי, פלאש90
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יאיר סגי, פלאש90

אמש (רביעי) נחתם הסכם הסיוע הביטחוני בין ארה"ב לישראל שהוגדר "כהסכם הסיוע הרב ביותר שנחתם אי פעם בין ארה"ב למדינה כלשהי".

על פי ההסכם שנחתם בחדר האמנות במשרד החוץ בוושינגטון, הסיוע שישראל תקבל מארה"ב ב-10 השנים הקרובות יעמוד על סכום של 38 מיליארד דולר. בטקס החתימה החגיגי - השתתפו היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן סוזן רייס, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. מהצד הישראלי חתם על ההסכם - ממלא מקום היועץ לביטחון לאומי, יעקב נגל ומהצד האמריקאי חתם תת-שר החוץ טום שאנון.

"מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל לא ניתנת לערעור. במהלך שמונה השנים האחרונות הממשל שלי הדגים פעם אחר פעם את מחויבותנו במילים ובמעשים", הצהיר נשיא ארה"ב ברק אובמה בהודעה מיוחדת שפרסם לאחר חתימת ההסכם.

לדבריו של הנשיא האמריקאי, "גם ראש הממשלה נתניהו וגם אני בטוחים שההסכם החדש יתרום תרומה משמעותית לביטחון ישראל במה שנותרה שכונה מסוכנת", אמר והוסיף כי "בגלל אותה המחויבות שלנו לביטחון ישראל בטווח הארוך נמשיך לדחוף לפתרון שתי המדינות בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני וזאת חרף המגמות המטרידות מאוד בשטח שחותרות תחת מטרה זו. וכפי שאמרתי בעבר הדרך היחידה עבור ישראל להמשיך ולשגשג כמדינה יהודית ודמוקרטית היא ע"י ידי הקמה של מדינה פלסטינית עצמאית. הסכם הסיוע הביטחוני והמאמצים לקידום תהליך השלום נועדו כדי לממש את היעד האמריקאי לפיו ישראל תוכל להתקיים לצד שכנותיה בשלום ובביטחון".

רייס אמרה במעמד כי "אנחנו מדגישים היום את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ארה"ב לישראל. ארה"ב גאה בכך שאין אף ממשל שעשה כל כך הרבה כדי לחזק את ביטחון ישראל; "אי אפשר לדעת מה יקרה בעשר השנים הבאות, אבל אנחנו כן יודעים שארה"ב תמיד תהיה שם עבור ישראל".

קודם לחתימת ההסכם אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ההסכם יבטיח היקף סיוע ביטחוני חסר תקדים לישראל בעשור הקרוב. זוהי חבילת הסיוע הצבאי הגדולה ביותר שארה"ב נתנה אי-פעם למדינה כלשהי".

"ההסכם יסייע לנו להמשיך לבנות את כוחנו הצבאי", הוסיף נתניהו, "הוא יאפשר לנו להמשיך לשפר את ההגנה שלנו נגד טילים, וזהו כמובן הישג חשוב מאוד למדינת ישראל, וכל אזרחי ישראל יכולים בצדק להתברך בו. רבים בארה"ב מבינים שהשקעה בביטחון ישראל מחזקת את היציבות במזרח התיכון הבלתי-יציב ושהיא משרתת לא רק את האינטרס הביטחוני שלנו, אלא גם את האינטרס הביטחוני של ארה"ב".
ארהב הסכם סיוע ברק אובמה בנימין נתניהו ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד