י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ברק ממשיך לטנף: נתניהו מוביל את ישראל למלחמת אחים

ראש הממשלה נתניהו שחתם אמש על הסכם מול ארצות הברית זוכה הבוקר למתקפה חריפה מצד אהוד ברק, יריבו ואף שותפו למשך תקופה לא קצרה

אהוד ברק ונתניהו, צלם:אריאל חרמוני, משרד הביטחון
אהוד ברק ונתניהו, צלם:אריאל חרמוני, משרד הביטחון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

במאמר ארוך שפרסם ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק בעיתון האמריקני הפופולרי 'הוושינגטון פוסט' הוא תוקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת מדיניות הממשלה הנוכחית.

"במהלך השנתיים האחרונות, תחושה קודרת נפלה על המדינה שלי, בעוד גאווה בהישגיה של ישראל וביטחון עצמי המקועקע במציאות הוחלף בחרחורי מלחמה, האשמה עצמית וריבים פנימיים", כתב ברק בתחילת המאמר.

"ראש הממשלה בנימין נתניהו אפשר למיעוט מיליטנטי לאומני להוציא לפועל השתלטות עוינת על מפלגתו, הליכוד; ליצור רוב בקבינט שלו; וכתוצאה מכך אפשר לחטוף את האג'נדה הלאומית ולקדמה בשירות ה'משיחיסטים', או כפי שזה בדרך כלל נקרא, 'מדינה יהודית מנהר הירדן ועד הים התיכון'", האשים ברק, "מטרת העל תסתיים בסופו של דבר או במדינה אחת דו-לאומית, שבתוך דור תהפוך את היהודים למיעוט ותגרור אחריה מלחמת אזרחים בדומה לבוסניה, או לחילופין, מציאות אפרטהייד במידה ולאזרחים הפלסטיניים לא תינתן האפשרות להצביע. שתי האפשרויות מסמלות מוות לחלום הציוני".

בהמשך דבריו התייחס ברק להסכם הסיוע שנחתם אמש בין ישראל לארה"ב: "התנהגותו חסרת האחריות של נתניהו גם ערערה את ביטחונה של ישראל. ישראל חתמה על הסכם סיוע חדש לעשור הקרוב עם ארה"ב. הנזק שנגרם על-ידי ניהולו חסר האחריות של נתניהו עם הבית הלבן התממשה לכדי מציאות. ישראל תקבל 3.8 מיליארד דולר לשנה - תרומה חשובה לביטחון אך הרבה פחות ממה שיכול היה להיות בטרם ראש הממשלה החליט להתערב בבוטות בפוליטיקה האמריקאית".

לדבריו, "יתרה מכך, בהתאם לעלייה של מחירי הנשק מאז נחתם ההסכם האחרון ב- 2007 בלמעלה מ- 20%, ניתן לומר שההסכם החדש לא כולל יותר כוח קנייה - ואפילו כספים אלו הותנו במידה וישראל לא תבקש כספים נוספים מהקונגרס. מה ששם דגש על חוסר הביטחון בין הצדדים, בהמשך לדו"ח חדש שפורסם ביום רביעי, הוא שהממשל הצליח להשיג מסמך שנחתם על-ידי ישראל שבו ישנה הבטחה להחזיר לארה"ב בחזרה כל סכום שאותו הקונגרס ייתן לישראל בנוסף לכתוב בהסכם. בעבר הקונגרס הוסיף - באישור הבית הלבן - בין 600 ל- 700 מיליון דולר בכל שנה עבור מערכת כיפת ברזל ומערכות הגנתיות נוספות", מאשים ברק את נתניהו.

"בנוסף לכך, ישראל תאלץ לקבל הפחתה הדרגתית של למעלה מ- 750 מיליון דולר בכל שנה עבור התעשייה המקומית. בהתאם לכך, או שפרויקטים קריטיים ייסגרו או שאותה כמות תופחת מתכניות מקומיות חשובות אחרות".

לדבריו, "הבעת התנגדותנו לגרעין האיראני הייתה בהחלט מוצדקת. אבל במקום לנהל דיאלוג כנה מאחורי דלתיים סגורות עם הנשיא אובמה, נתניהו הלך מאחורי גבו להעניק נאום בקונגרס, מה שערער את כל יסודות התמיכה הדו-מפלגתית מטעם ישראל וחילק את הדעה היהודית. כך עשה גם בבית, נתניהו הזין באופן קבוע פחד מהשמדה ושחרר את השדים של האויבים מבית בעוד המציאות המקומית קראה לאחדות וביטחון וההתפתחויות האזוריות דרשו הערכה שפויה ויד יציבה".

לסיום כתב ברק כי "אם הממשלה לא תנווט הרחק מהנתיב המסוכן, היא תאלץ להיות מוחלפת על-ידי ממשלה אחרת, יותר אחראית, קשובה ואמיצה - שתנוהל על-ידי מי שהאנשים יבחרו".
אהוד ברק בנימין נתניהו וושינגטון פוסט ארה מלחמת אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד