י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נדחתה בקשת הערר: הרב ברלנד יישאר במעצר עד תום ההליכים

בית המשפט העליון החליט שלא לקבל את בקשתו של הרב ברלנד להגיש ערר על ההחלטה להותירו במעצר עד תום ההליכים • השופט התייחס בהחלטתו לטענה אודות מצבו הבריאותי של הרב, ואף לטענת ההגנה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' - כל הפרטים

הרב ברלנד, פלאש90
הרב ברלנד, פלאש90

בחדרי חרדים: בית המשפט העליון דחה הבוקר (ה') את הבקשה לערר שהגישו עורכי דינו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג 'שובו בנים' העצור עד תום ההליכים, כנגד מעצרו - והרב יוותר במעצר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' דחיית הבקשה לערר משמעותה כי למעשה בית המשפט העליון סירב אף לדון בערעור על הארכת המעצר, זאת לאחר החלטות הערכאות הקודמות שלא לשחרר את הרב לביתו. כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', שתי הטענות המרכזיות בהן השתמשו פרקליטיו של הרב נגעו למצבו הרפואי וזקנתו, וכן לעובדה שעונש המעצר יכול להפוך לחמור מפסק הדין, והרב ישהה במעצר יותר מאשר ייגזר עליו לו יורשע בסופו של דבר.

"בית המשפט העליון לא שוכנע כי יש באסמכתאות הרפואיות כדי להצדיק את שחרורו של ברלנד ממעצר מאחורי סורג ובריח", כתב השופט, "ולא נמצאה ראיה לכך ששירות בתי הסוהר אינו מסוגל לדאוג כיאות למצבו הבריאותי. על אף שהותו במעצר, נבחן המבקש תדיר על ידי מספר רופאים שונים ואף אושפז בבית החולים".

הרב יוצא מבית המשפט הרב לאחר הגשת כתב האישום. צילום: אלי שלזינגר

השופט גם ציין כי "מבלי להקל ראש במצבו הרפואי של המבקש, סמוך ובטוח אני כי שירות בתי הסוהר ימשיך לעשות כל אשר לאל ידו על מנת לדאוג לכך שאף בעתיד יזכה הלה לטיפול רפואי הולם וראוי".

בנוסף, התייחס השופט לטענת עורכי דינו של הרב ברלנד עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד רחל תורן שצוטטה ב'בחדרי חרדים', לפיה סך ימי המעצר יעלו על העונש המירבי אותו דורשת הפרקליטות מהרב. בית המשפט קבע כי מוקדם עדיין לדון בנושא זה, וכי אם יהיו התפתחויות בנידון הוא ידון בכך שוב.

"אשר לעונש הצפוי למבקש היה ויורשע", כתב השופט, "אף אם הייתי מקבל את טענת המבקש – עליה חולקת המשיבה – כי העונש הצפוי לו הינו 18 חודשי מאסר "בלבד", אין בכך כדי להצדיק, לעת הזו, את שחרורו ממעצר מאחורי סורג ובריח. זאת, בשים לב לכך שמצויים אנו בתחילתה של תקופת מעצרו עד תום ההליכים ובשלביו הראשונים של ההליך העיקרי, כאשר לטענת המשיבה "ענייננו אינו בתיק גדול שניהולו אמור להימשך זמן רב"".

כאמור, השופט מותיר תקווה ואומר כי - "למותר לציין, כי עם חלוף הזמן והימשכות ההליך העיקרי עומדת למבקש האפשרות להגיש בקשה לעיון חוזר בתנאי מעצרו".
הרב אליעזר ברלנד מעצר הרב ברלנד ערר הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד