י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זהבי יוצא למאבק? בעקבות האפליה: משרד החינוך עוצר תקציב לחמישה סמינרים

שבועיים לאחר פתיחת השנה - משרד החינוך הבהיר לסמינרים שלא הסכימו לשיבוצים שנקבעו כי הוא פתח נגדם בהליך עצירת תקציב לאלתר • עו"ד ללום פנה לזהבי - האם אתה מפלה לרעה את מוסדות הפלג הירושלמי? • בפנים - המסמכים המלאים

משרד החינוך בירושלים
משרד החינוך בירושלים

ביום שלישי השבוע שיגר משרד החינוך מכתבים לחמישה סמינרים המסרבים לקבל את הבנות ששובצו על ידי המשרד, בו הוא מודיע על עצירת התקציבים לסמינרים שסירבו לקבל את הבנות, שעדיין יושבות בבית אף שעברו שבועיים מאז פתיחת שנת הלימודים, ועל אף החלטת ועדת הערר בעניינן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסמינרים שקיבלו הודעה על שלילת תקציבים הם סמינר 'נתיבות חכמה' של הרב שמסיוב, סמינר 'עטרת רחל' בטבריה, סמינר 'כה תאמר' בבית שמש, 'דרכי רחל' בירושלים וסמינר 'בית בינה' של הרב משה איינהורן.

כזכור, לפני כשבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי המחוז החרדי במשרד החינוך העביר המלצה למנכ"לית המשרד להפסקת תקצוב ושלילת אישור העסקה של מנהלת סמינר 'עטרת רחל' בטבריה שסירבה לקבל תלמידה ספרדיה למרות החלטת ועדת ערר.

בנוסף פורסם כי ל'בחדרי חרדים' נודע שמלבד המקרה בטבריה, קיימים מספר מקרים נוספים דומים של אי-קבלת תלמידות על רקע עדתי, בהם בעיר מודיעין עילית, כאשר גם במקרים אלו עתיד המחוז החרדי לשלוח מכתבי התראה בנושא, מה שאירע כאמור ביום שלישי השבוע ומפורסם כאן לראשונה.

אך האם המחוז החרדי במשרד החינוך מפלה את מוסדות 'הפלג הירושלמי'? במכתב ששיגר הבוקר עו"ד יואב ללום למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך יצחק זהבי הוא מאשים את משרד החינוך באכיפה סלקטיבית למוסדות המונהגים על ידי הגר"ש אוירבאך, המקבלים לטענתו יחס שונה מהמוסדות המזוהים עם 'איגוד הסמינרים'.

"לפני מספר ימים התפרסם כי מטעם דוברות המחוז החרדי ומשרד החינוך כי החלטת להעביר להחלטת מנכלי"ת משרד החינוך את ענין עצירת התקציבים לסמינר 'עטרת רחל' בטבריה, וזאת עקב אי קבלתו את מרות ועדת הערר והחלטותיה, שעה שסירב לקבל תלמידה בהתאם להוראות ועדת הערר", התייחס ללום למקרה שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

"הבוקר פרסמתם מטעם דוברות המחוז ומשרד החינוך", המשיך ללום, "כי החלטת לעצור את התקצוב למוסדות 'נתיבות חכמה' במודיעין עילית, וזאת עקב אי קבלת מרות ועדת הערר והחלטותיה, שעה שסירב לקבל לתוכו תלמידה בהתאם להוראות הערר".

"כיצד ייתכן שהסמינרים היחידים כנגדם הצהרת או הפסקת תקצוב הינם דווקא סמינר ספרדי וסמינר המזוהה עם הפלג הירושלמי (ר' שמואל אוירבך) שעה שידוע לך על סמינרים רבים נוספים המזוהים עם איגוד הסמינרים נגדם אינך פועל או מצהיר?", תמה ללום בפני מנהל המחוז החרדי.

המכתבים ששוגרו למנהלים הסמינרים (שמות התלמידות טושטשו)




משרד החינוך יצחק זהבי אפליה בסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד