י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תנו צ'אנס לרפואה המשלימה

יפעת כהן מסבירה על השיטות השונות של הרפואה המשלימה והיתרונות שקיימים בה

תנו צ'אנס לרפואה המשלימה

בעשרים השנים האחרונות עלתה באופן ניכר המודעות בעולם כולו לשיטות הרפואה המשלימה וליתרונותיה. על פי ההערכות בקהילה הרפואית, מגיע שיעור המטופלים הפונים לטיפולי רפואה משלימה בארצות הברית ללא פחות מ-60 אחוז מכלל המטופלים במרפאות הקונבנציונליות.

כל זאת, למרות מחסור ניכר שקיים במחקר הרפואי הנוגע לרפואה משלימה. מחסור זה נובע בין היתר מהיעדר חוקרים בעלי הכשרה מדעית מספקת. בשל כך, הוקם בשנים האחרונות בישראל מערך הכשרת חוקרים בתחום הרפואה המשלימה, אשר במסגרתו לומדים הסטודנטים סטטיסטיקה ושיטות מחקר, יחד עם לימודי רפואה מערבית קונבנציונלית בסיסית. כל זאת במטרה לייצר בסופו של דבר מחקרים כמותיים ואיכותיים ישראליים מקוריים וחדשניים שיעמיקו את הידע הרפואי בתחום.

בינתיים, אפשר ליהנות מן הידע שנצבר באלפי שנות העיסוק ברפואה משלימה בעולם כולו. בשיטות השונות של הרפואה המשלימה ניתן לטפל בבעיות רפואיות רבות ולקבל מזור. מעניין אתכם לדעת מה אומרת הרפואה המשלימה על בעיות אורתופדיות? איך היא מטפלת באלרגיות?

דיקור סיני לשיכוך כאבי גב
אנשים רבים סובלים מכאבים כרוניים מסוגים שונים , למשל כאבי גב וכאבי מפרקים. בניגוד לטיפול הקונבנציונלי המחייב שימוש בתרופה נגד כאב לפרק זמן מוגבל, מאפשר הדיקור הסיני טיפול ללא תופעות לוואי לאורך זמן ממושך.

מתנה קטנה במרחק הקלקה

המומחים של מכללת רידמןהמכשירה מטפלים ברפואה משלימה, מסבירים כי לרפואה המשלימה עצות רבות להקלה על כאבי גב תחתון שמהם סובלים אנשים רבים: "אפשר להיעזר בשקיות קרח או בחימום עדין של האזור – זה נעים ומקל על הכאב, להימנע או לצמצם ככל האפשר תנועות גב שקשורות להרמה, לסיבוב, לכיפוף קדימה או לישיבה ממושכת ומומלץ לבחור כיסא קשיח ולהניח באזור המותניים כרית קטנה או מגבת מגולגלת". לדבריהם, גם שתיה מרובה מסייעת בהתמודדות עם כאב, זאת משום שהתייבשות של הגוף מחריפה את הכאבים.

ירקות כתומים ועיסוי בשמן זית נגד אלרגיה
עונות המעבר גורמות לאלפי אנשים בישראל לסבול מתופעת האלרגיה הפוגעות מאוד באיכות החיים שלהם. הטיפול המקובל היום ברפואה הוא טיפול תרופתי המכיל חומרים אנטי היסטמינים. הרפואה המשלימה מטפלת באלרגיה באמצעות מגוון שיטות טבעיות כגון נטורופתיה, רפואה סינית והומאופתיה. גם כאן, לרפואה המשלימה יש עצות להקלה על תסמיני האלרגיה: "אכלו ארוחות חמות לפחות פעמיים ביום והרבה ירקות עליים וירקות כתומים" ממליצים המומחים של מכללת רידמן. "עסו את אזור הסינוסים בשמן זית עם טיפת שמן לבנדר, הכניסו שורש ג'ינג'ר קצוץ לכוס מים רותחים ושאפו את האדים". לדבריהם, גם מתח מיותר עלול להגביר תגובות אלרגיות ולכן כדאי מאוד למי שסובלים מאלרגיות לתרגל יוגה או סתם לצאת להליכה מרגיעה ולנשום עמוק במהלכה.


רפלקסולוגיה ונטורופתיה לטיפול בהריון ובגיל המעבר
תחום בריאות האישה קשור במידה לא מבוטלת לקשרי גוף-נפש ולכן גם בו יש לרפואה המשלימה טיפולים רבים העשויים לסייע. תקופת ההריון מלווה פעמים רבות בתופעות כמו בחילות, כאבי גב, כאבי רגליים, צרבות, בצקות ועוד. מה עושים? מחליפים את כוס הקפה היומית בפירות מתוקים שאינם מכילים קפאין. כמו כן, כדאי מאוד לאכול דגים העשירים באומגה 3 המסייעת להתפתחות השכלית של העובר. תה ג'ינג'ר או תה שומר עשויים להקל באופן ניכר על נשים בהריון הסובלות מבחילות, כמו גם עיסוי נקודה ספציפית על שורש כף היד.

רכיבה על אופנים וקפיצה בטרמפולינה לשיפור היציבה
לרפואה המשלימה נגיעה גם בתחומי החיים היום יומיים. כך, למשל, כל הורה לילדים מכיר את הצורך לחזק אותם בכל הנוגע למיומנויות המוטוריות שלהם, לחזק את הביטחון העצמי שלהם ואת דימוי הגוף. דברים אלה חשובים בייחוד בגיל שבו יוצאים הילדים אל הגן או עולים לכיתה א', אז גם ישנה השפעה חברתית ליכולות המוטוריות שלהם.

מומחי הרפואה המשלימה ממליצים לקנות לילדים טרמפולינה קטנה או חבל קפיצה או לעודד אותם אפילו סתם לקפוץ במקום. "הזמינו את הילדים ללכת רגל רודפת רגל בכל רחוב בו יש שפה של מדרכה או מעקה צר- לאט ובזהירות. תנו לילדים לעלות ולרדת במדרגות - ואם תוסיפו סטופר למדידת זמן גם תעלו את המוטיבציה שלהם לעשות זאת. הגדילו את זמן הרכיבה על האופניים ולמדו את ילדיכם לרכוב ללא גלגלי עזר. הם יכולים לעשות זאת. רק אפשרו להם ועטפו אותם בביטחון", מציינים המומחים של מכללת רידמן.

.

לפרטים נוספים


רפואה משלימה רפלקסולוגיה דיקור סיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד