כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

21 חודשי מאסר לנהג הרכב באסון הרכבת

בית משפט השלום באשדוד גזר 21 חודשי מאסר על נהג ההסעות יעקב ישורון, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות לשבעת בני משפחות ברנשטיין וגוטשטיין

21 חודשי מאסר לנהג הרכב באסון הרכבת

שש שנים לאחר התאונה, בית משפט השלום באשדוד גזר 21 חודשי מאסר על נהג ההסעות יעקב ישורון, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות בתאונה שבה נהרגו שבעה בני משפחות גוטשטיין-ברנשטיין ז"ל בשנת 2010.

בנוסף נגזרה על ישורון חצי שנת מאסר על תנאי, ורישיונו נשלל ל-18 שנה. בית המשפט לתעבורה באשדוד הדגיש כי מקרה זה הינו תזכורת קשה לכל הנהגים בדבר האחריות הכבדה המוטלת עליהם בכל רגע נתון על הכביש ובכל עת של קבלת החלטה.

השופטת רבקה שורץ אמרה בגזר הדין כי בשים לב לעובדות כתב האישום המתוקן, נסיבות התאונה ותוצאותיה, רף הרשלנות, תרומת רשלנות, מחדלי חקירה, מדיניות הענישה, מידת הפגיעה באינטרס החברתי שנפגע, אינטרס הגמול ואינטרס ההרתעה וכן בהתחשב בנסיבות אחרות שאינן נעוצות בעבירה הנוגעות לנסיבותיו האישיות של הנאשם, ועמדת משפחת קורבנות העבירה – הוטל על הנאשם מאסר בפועל לתקופה של 21 חודשים ופסילת רישיון ל-18 שנים.

מפרקליטות מחוז דרום נמסר כי "במהלך ניהול התיק ובהמשך להליך גישור שהתקיים בפני בית המשפט, החליטה הפרקליטות לסיים את התיק בהסדר, בין היתר בהתחשב בתנאי הדרך שגרמו לתאונה, במצבו הרפואי של הנאשם והמלצת שירות המבחן בעניינו, וכן בהתחשב בבקשת משפחת המנוחים שלא למצות עמו את הדין" כפי שאמר הניצול דוצ'י בראיון ל'בחדרי' לפני יומיים. "במסגרת ההסדר, שהתקבל באופן עקרוני על ידי בית המשפט, עתרה הפרקליטות להטלת מאסר בפועל על הנאשם למשך שנתיים וכן פסילה לצמיתות. בית המשפט הטיל על הנאשם עונש של 21 חודשים ופסילה למשך 18 שנים".

דוצי גוטשטיין, הנוסע היחיד שניצל למעט הנהג, ומאז כבר הקים משפחה חדשה, אמר השבוע (ג') ל'בחדרי חרדים': "אם זה היה תלוי בי, שלא ייענש בכלל". גוטשטיין איבד בתאונה את בנו בן השנה וחצי מרדכי-אהרן ואת אשתו מלכי ע"ה. היום, שש שנים לאחר התאונה, בהן הספיק להחלים, להתחתן ואף נולדה לו בת.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "הוא בן אדם מסכן, הוא עבר טראומה שאף אחד לא רוצה לעבור אותה. הוא בן אדם שאי אפשר להעמיד אותו לדין, אין מה לתבוע. אם זה היה תלוי בי, שלא יגזרו עליו עונש מאסר וגם לא עבודות שירות".

"אנחנו יהודים ומאמינים שהכל מהשמים. אנו נמצאים בחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, צריך להרבות ברחמים ולא לשנוא אחד את השני", אומר דוצי. "מאז התאונה לא הייתי בקשר עם הנהג ולא ראיתי אותו. נכון, היה מפגש של אבא שלי אצלו בבית, אך אני לא הייתי שם".

בתאונה הקשה נהרג אב המשפחה, הרב אריה לייב ברנשטיין, אשתו רבקה, בתו מלכי גוטשטיין שהיתה בהריון, בנה בן השנה וחצי מרדכי אהרן ושלושת אחיה הקטנים, יוחנן בן ה-16, חנה בת ה-14 ומרדכי-אהרון בן ה-9. דוד (דוצי) בעלה של מלכי, נפצע באורח בינוני וכעבור תקופה שוחרר מבית החולים. נהג המיניבוס נפצע אף הוא באורח בינוני.
אסון הרכבת גזר דין דוצי גוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד