כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ראשי הסיעות נגד המשטרה: "פוגעת בשבת, דורשים פגישה עם המפכ"ל"

על רקע הכוונה לבצע חילולי שבת ברכבת ישראל בשבת הקרובה, ולאחר פניית "בחדרי חרדים" לראשי הסיעות, הוציאו השרים ליצמן, דרעי וח"כ גפני, הודעה משותפת בה מחו על חילולי השבת ותקפו את משטרת ישראל • כל הפרטים

דרעי, ליצמן וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי, ליצמן וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)

על רקע הכוונה לבצע חילולי שבת ברכבת ישראל בשבת הקרובה, ולאחר פניית "בחדרי חרדים" לראשי הסיעות החרדיות, ראשי המפלגות החרדיות - השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הוציאו לפני זמן קצר (חמישי) הודעה משותפת בה הביעו מחאה חריפה על כך שבשבת הקרובה ייערכו עבודות מיותרות שהן ללא צורך פיקוח נפש.

ראשי הסיעות החרדיות הוסיפו כי העבודות יבוצעו בליל שבת, למרות שניתן לקיימן ללא כל בעיה באחד מלילות השבוע. "ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת" נמסר.

יצויין כי בשבוע שעבר הנציגים התעטפו בשתיקה, ובדיקת 'בחדרי' העלתה כי נעשה צמצום משמעותי בחילולי השבת על ידי הקטנת היקף העבודות למספר פעולות תחזוקה דחופות, וכן על ידי העסקת 95 אחוז מהפועלים - נכרים. הבוקר, פרסמנו כי בשבת הקרובה העבודות יכללו גם עבודות תשתית שאין בהן פיקוח נפש, ובעקבות כך, הפעם יוצאים הנציגים החרדים למחאה. עם זאת יש להניח כי מחאה זו, לא תוביל למשבר.

ראשי המפלגות מציינים כי "העבודות אכן צומצמו באופן ניכר וחלק גדול מהעובדים אינם יהודים. אך עם זאת, אנו מוחים בכל תוקף כנגד התנהלות המשטרה שמהווה גורם לא מקצועי כשהיא מאלצת לבצע את העבודות בליל שבת, כשאפשר לבצען ביום חול. צר לנו שהתקבלה החלטה בנושא החשוב והערכי הזה, מבלי לנסות ולמנוע את הפגיעה בשמירת שבת קודש. אנו נדרוש פגישה מיידית עם מפכ"ל המשטרה להעמידו על חומרת הדברים".

כזכור, הבוקר פרסמה רכבת ישראל ומשטרת ישראל הודעה לציבור הנהגים בה היא מתריעה על עבודות שדרוג שיתקיימו על בתחנת הרכבת סבידור מרכז בתל אביב, החל מיום שישי בשעה 23:30 ועד לשבת בשעה 08:30. "במהלך העבודות ייחסמו 3 נתיבים מתוך 4 בכביש 20 לדרום, בקטע שבין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב. כמו כן, ייחסמו הירידות ממחלף קק"ל וממחלף רוקח לכביש 20 לדרום", נכתב בהודעת המשטרה.

ש"ס קורצת לחילונים?
בתוך כך, במסגרת אירוע שערכה השבוע 'הקואליציה לשבת שוויון', בו השתתף ח"כ יגאל גואטה מ'ש"ס', שיזם את הצעת החוק לפיה אין לחייב בעלי עסקים לפתוח בשבת חנויות במרכזים מסחריים, הצהיר גואטה באופן מפתיע כי על הנציגים החרדים להבין כי חייבים לעשות פשרות בנושא השבת בישראל.

"אדם חרדי כמוני היה רוצה לראות את כל העסקים סגורים בשבת" אמר גואטה. "אבל הציבור החרדי מתחיל להבין שאי אפשר לייצר מציאות כזו. לכן, בסופו של דבר ייאלצו הנציגים החרדים להתפשר ולהסכים על משהו".

"אף אחד לא יודע להסביר היום מה זה סטטוס קוו?", הוסיף גואטה. "מלבד שורה בהסכמים הקואליציוניים אין שום ממש מאחורי האמירה הזו".

כזכור, לאחרונה סיפק יו"ר מפלגתו של גואטה, שר הפנים אריה דרעי, משפטים דומים בראיון ynet, "בסופו של דבר החילונים הם אלה שיחליטו איזו שבת הם רוצים. אנחנו לא נאכוף על אף אחד מה לעשות. אנחנו חיים בתוך מדינה חילונית, יהודית אמנם, אבל חילונית".

דרעי הוסיף כי "אין לנו עניין לחולל משברים. אנו מבינים שאנו לא חיים במדינת הלכה, טרם הגענו לימות המשיח וטרם הגענו למצב האידיאלי שבו כל עם ישראל מבין מהי מהות השבת. לא פניתי ולא לחצתי על השר חיים כץ בעניין העבודות בשבת. צריך לעשות מה שחייבים ובאמצעות עובדים לא יהודים, ואני סומך שזה ייעשה".

בעקבות הדברים של דרעי אמר גורם ב'יהדות התורה' ל'בחדרי חרדים' כי "בעקבות דבריו של דרעי - כץ וראש הממשלה יודעים שהיהדות החרדית הם לא כמקשה אחת, יש את 'יהדות התורה' ויש את ש"ס. לא הגיוני לבוא ולומר 'החילונים יקבלו מה שהם רוצים', אי אפשר לתרץ את זה ב'אני רוצה לומר לחילונים את מה שהם רוצים לשמוע', מדובר בתקדים שטרם היה, לא יתכן שהחילונים יכפו עלינו את השבת, זה התפקיד שלנו".

כזכור, בעקבות פרסום דברי הגורם ב'בחדרי חרדים', ראשי הסיעות - השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, וח"כ משה גפני, פרסמו הודעה משותפת, לפיה הם פועלים בשיתוף פעולה, "אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק, על מנת לדאוג לשמירה על כבוד וקדושת השבת כפי שהיה מאז קום המדינה, ונקווה שבעזרת השם כך אכן יהיה", אמרו.
חילולי שבת רכבת ישראל משטרת ישראל ראשי הסיעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד